Kombinerer BI og datavarehus

Kombinerer BI og datavarehus

SAS Institute inngår strategisk samarbeid med Teradata.

Business Intelligence (BI)-selskapet SAS Institute og Teradata, spesialist på datavarehus, startet i dag et strategisk samarbeid. De to selskapene skal gjennom dypere teknisk integrasjon mellom sine ulike løsninger gjøre kunder i stand til bedre å utnytte begge selskapenes kjernekompetanse.

SAS Institute lanserer i disse dager en storsatsning på forskning og utvikling som skal gjøre forretningsanalyse tilgjengelig og integrert i databaser. Målet er å gi kunder bedre ytelse, skalerbarhet og styring. Satsningen på SAS In-database vil bli utviklet sammen med databaseleverandørene i markedet.

- Teradata er den første RDBMS (relational database management system)-partneren i vår In-Database-strategi. Dette strategiske samarbeidet representerer store muligheter for begge våre selskap. Informasjonshåndtering og analyse er i sterk vekst. Både vi og Teradata har sterkt fokus på våre kunders behov, og det er en av grunnene til at vi nå formaliserer partnerskapet, sier toppsjefen i SAS Institute, Jim Goodnight, i en pressemelding.

- In-Database initiativet vil gi våre norske kunder en unik mulighet. Ingen andre leverandører kan tilby brukerne en slik helhetlig plattform for forretningsanalyse som SAS, sier Frank Møllerop, administrerende direktør i SAS Institute Norge.

Enterprise