Kvasir lokker med relevante annonser

Kvasir lokker med relevante annonser

Søketjenesten Kvasir lanserer et annonsesystem som skal gi brukere mer relevante treff og annonsørene penger i kassen.

Kvasir har lansert et system som skal tilby annonsører oppføringer og annonser som er direkte tilpasset søkeordene, ifølge en pressemelding. Frem til i dag har det vært mulig å ha mange søkeord, men alle har ledet til samme oppføring og samme annonsetekst. Det har derfor vært en utfordring at annonseteksten som møter kundene ikke har truffet søket spesielt bra.

– Nå vil kundene få opp en annonsetekst som er helt tilpasset søket. Søker du på terrengsykkel, så kan annonsøren ha en egen annonse som fokuserer spesielt på terrengsykler. Bedre for de som søker og bedre for de som annonserer, påpeker kommersiell forretningsutvikler i Kvasir, Tom Arild Trosterud.

LES OGSÅ: Søketrøbbel for Second Life

I pressemeldingen kaller Kvasir dette en overgang fra katalog til web. I praksis fungerer teknologien gjennom et såkalt sponsorlenke-system, hvor hvert enkelt søkeord kan kobles direkte med en tilpasset annonsetekst. Derfra lenkes annonsen direkte inn til en relevant side eller tema på nettsiden.

Det er også planer om å tilby bistand til kunder som ikke har kapasitet til å lage tilpassede annonser, ved at Kvasir-ansatte kan skrive tekster for kundene.

LES OGSÅ: Til kamp mot søkemotorsnusk

Les om:

Enterprise