Lanserer søkemotor for norske rubrikkannonser

I dag lanseres Rubrikk.no, en søkemotor for rubrikkannonser. Tjenesten lar forbrukeren søke i rubrikkannonser fra alle norske rubrikknettsteder.

Publisert Sist oppdatert

For første gang får norske forbrukere muligheten til å søke og finne alle rubrikkannonser på ett og samme sted. Sammenliknet med de etablerte rubrikkannonsenettstedene vil dette gjøre et nesten dobbelt så stort antall rubrikkannonser tilgjengelig for norske forbrukere, hevder det nye selskapet i en pressemelding

– Søkemotoren vil gi forbrukeren en langt bedre oversikt over hva som finnes på markedet enn hva som har vært mulig tidligere. Dermed blir det lettere å finne de beste prisene og betingelsene for det aktuelle kjøpet. Tidligere har det vært krevende, om ikke umulig, for forbrukeren å skaffe seg full oversikt i rubrikkmarkedet.

Rubrikkmarkedet i Norge vokser kraftig, og den største økningen ser vi i kategoriene ”ledige stillinger” og ”diverse”. Vi tror den nye søkemotoren vil forsterke denne trenden, sier Adil Osmani, markedssjef i Rubrikk.no.

Rubrikkmarkedet på internett er i dag styrt av en håndfull større aktører, og antall rubrikkannonser på nett er stadig økende. Dette gjør at tilbudet blir større, men samtidig også mindre oversiktlig for brukerne. I dag er det over 700.000 rubrikkannonser ute på mer enn 350 nettsteder i Norge. Under halvparten av disse finner du på Finn.no. Rubrikk.no er derfor et naturlig supplement til de etablerte nettaktørene.

Rubrikk.no er en norsk grunderbedrift som eies av ansatte, samt eksterne investorer som Arne Blystad, Jon Syvertsen og Tom Adolfsen.