Microsoft trekker seg fra CES

Microsoft trekker seg fra CES

Vil isteden bruke Facebook, Twitter og egne kanaler for å annonsere nye produkter.

2012 blir siste gang Microsoft holder hovedinnlegg på en av verdens største forbrukerelektronikkmesser, Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas.

Microsoft har bestemt seg for å revurdere hvordan selskapet annonserer nye produkter, og derfor blir det kommende CES (10. – 13. januar 2012) det siste der Microsoft stiller som en av hovedaktørene.

Selskapet skal fortsatt være representert på CES i fremtiden, men toner altså ned sin rolle betraktelig. Det skriver kommunikasjonssjef i Microsoft, Frank Shaw, i et blogginnlegg på onsdag.

- Bransjen vår beveger seg raskt og endrer seg enda raskere, og derfor må også måten vi kommuniserer med kundene våre på endre seg like raskt, skriver Shaw.

Microsoft ser seg om etter nye måter å promotere sine produkter, og vurderer ting som å holde sine egne evenementer, å drive annonsering på Facebook og Twitter, samt via Microsoft.com, skriver Shaw.

Slutt på stand og store ord

- Når vi ser på alle de nye mulighetene vi har for å formidle historier til forbrukerne på, føles tidspunktet rett for en slik overgang. Vi skal fortsette å delta på CES som er en flott arena å knytte kontakter med samarbeidspartnere og kunder på tvers av pc-, mobiltelefon- og underholdningsbransjene, men vi kommer hverken til å holde hovedinnlegg eller ha noen stand etter dette året (2012, red. anm.) også fordi produktnyhetene våre generelt ikke tidsmessig sammenfaller med når messen arrangeres i januar.

Microsoft har samarbeidet med og sponset CES i nesten 20 år, og vil fortsatt ha et samarbeid med bransjegruppen.

Computerworlds nyhetstjeneste har så langt ikke lykkes med å få en kommentar fra CES.

Enterprise