Også IBM er magisk

Gartner har plassert IBM i den søketeknologiske lederkvadranten i sin nye Magic Quadrant for Information Access Technology.

Publisert Sist oppdatert

Plasseringen er basert på en kombinasjon av IBMs produktegenskaper, salgsresultater, kundeerfaringer og overordnet visjon.

Teknologi for informasjonstilgang innebærer programvare for bedriftssøk, og programvare for bl.a. innholdsklassifisering, innholdsanalyse, kategorisering og uthenting av fakta. IBMs portefølje innen bedriftssøk og programvare for innholdsuthenting støtter selskapets globale Information On Demand-initiativ, som gir kundene bedre mulighet til å bruke informasjon som et strategisk verktøy.

IBMs produkter på området omfatter blant annet den skalerbare og sikre løsningen OmniFind, som inneholder programvare for bedriftssøk, informasjonsklassifisering og analyse, og OmniFind Yahoo! Edition, som er et gratis verktøy for bedriftssøk.

Tidligere i uke ble kjent at også IntelliSearch, en norsk leverandør av virksomhetssøketeknologi, har blitt posisjonert i nisjeleverandørkvadranten til Gartner, ifølge rapporten ”Magic Quadrant for Information Access 2007”.

LES OGSÅ: IntelliSearch får Gartner-ros