Slik lykkes du med samhandling

Slik lykkes du med samhandling

Stadig økende datamengder øker behovet for samarbeid og analyse.

Samtlige analytikere i it-bransjen snakker om behovet for å utnytte verdien av informasjonen bedre, og ikke minst bruke teknologi til effektivisere de ansattes hverdag.

Informasjonsmengden er enorm, og det er lett å kveles av overfloden. Analyseselskapet IDC estimerer at vi i snitt bruker 8,8 timer i uka på å lete etter informasjon, mens det går med 8,1 timer på å analysere informasjonen vi finner.

Les vår gratis artikkelsamling: Slik lykkes du med Sharepoint

Analytikerne har til og med målt at vi bruker 3,7 timer i uka på å ikke finne det vi leter etter. Overraskende nok har tallet vært forholdsvis stabilt siden 2001.

- Vi opplever at virksomhetene er oppmerksom på problemet, og ønsker å gjøre noe med det. Det ser vi blant annet av etterspørselen etter Sharepoint-løsninger. Samtidig tar det tid å utnytte alle mulighetene. Det er mye grunnarbeid som må gjøres først, sier Per Andersen, administrerende direktør for IDC Nordic.

Les vår gratis artikkelserie: Slik lykkes du med Sharepoint

Les om:

Enterprise