Slik vil Bing slå Google

Slik vil Bing slå Google

Bing skal bli en plattform, dypt integrert i alle Microsofts produkter.

Søkemotoren Bing har fortsatt en relativt liten markedsandel i USA sammenlignet med Google, som sitter med hele 65 prosent av søkemarkedet. Men nå er Microsoft klar for å ta opp kampen med Google ved hjelp av en ny tilnærming.

- Vi vil konvertere Bing-teknologien til en informasjonsplattform, forklarer Bing-direktør Qi Lu til The Verge.

Plattformen skal bli integrert i alle enheter og tjenester, og på denne måten skal Bing bli en fast del av alle produktene til Microsoft.

- Kampen mellom oss og Google vil handle om hvem som er raskest til å bygge inn en form for forståelse, slik at vi kan forutse folks behov, sier Microsofts Adam Sohn, som er markedssjef for Bing.

Microsoft kan eksperimentere mer

Bing er allerede integrert i Windows 8 og Windows Phone, og i den kommende store Windows-oppdateringen som har fått kodenavnet Blue, blir det en enda dypere Bing-integrasjon. Her skal det bli enda lettere å søke etter innhold fra de enkelte applikasjonene. Bing skal også være sentral i den neste Xbox konsollen, ifølge The Verges kilder.

I motsetning til Google er ikke Microsoft like avhengig av annonseinntekter fra sin nettleser, og de kan derfor tillate seg å eksperimentere litt.

Les om:

Enterprise