Småklipp fra it-bransjen

Småklipp fra it-bransjen

Steria skal modernisere Hamburg, Iteo lanserer nytt digitalt byrå og 24Seven leverer solide kvartalstall Q4 2012.

Steria skal modernisere Hamburgs budsjettsystemer

Den tre-årige avtalen med Steria er en del av Hamburgs moderniseringsplan for å skape bedre oversikt og økt effektivitet. Systemet skal være på plass innen 2015, og Steria skal stå for design, testing og integrering før styringen av systemet overleveres til Hamburg.

Budsjettsystemet skal brukes av samtlige av byens ti departementer, i tillegg til sju forskjellige distrikter og i flere etater. Ifølge prosjektleder Michael Ritter i Steria Mummert skal dagens komplekse it-løsninger erstattes av et mer transparent og brukervennlig system tilpasset nye krav og behov.

Steria har levert konsulenttjenester til den nordtyske byen siden 2004.

Iteo lanserer B2B-byrået Iteo Digital

Kommunikasjonsbyrået Iteo lanserer datterselskapet Iteo Digital. Selskapet skal satse på digital B2B-merkevarebygging, og ledes av Erik Eskedal og fem erfarne rådgivere.

Iteo ble lansert i januar 2011, og ser behov for å åpne flere og mer direkte kommunikasjonskanaler for å møte endringene i kommunikasjonslandskapet. Tradisjonelle PR-tilnærminger må i dag i langt større grad støttes av en digital strategi som styrker budskapene og treffer målgruppen bedre i alle kanaler, heter det i en pressemelding fra selskapet.

- For å vokse innen digitale tjenester og bedre møte våre kunders behov, har vi sett det som avgjørende å tilby en bredere kommunikasjonsplattform, sier Andreas Thue, daglig leder i Iteo Consulting.

Erik Eskedal er hentet fra Visma for å lede det nye byrået. Han har god erfaring som rådgiver innen digital B2B merkevarebygging. Med seg har han Facebook-og Wordpresspesialisten Vidar Hveem-Seland, utvikler Andreas Nygaard, og digital-kommunikasjonsrådgiver Bjørnar Sølvik-Jensen.

Andreas Thue skal i tillegg ha en delrolle som strategisk rådgiver i det nye selskapet.

- Sosiale medier og digitale kampanjer er hyllevare blant de som retter seg mot et forbrukersegment. Nå får stadig flere innen B2B segmentet øynene opp for at den digitale kommunikasjonen er viktig for å støtte selskapets overordnede strategi, mener Eskedal.

Målet er å bevise at kan virksomheter hente beviselige avkastninger på investeringer i digitale kampanjer med en gode strategi i bunnen.

- Vi elsker det vi driver med og brenner for de gode relasjonene. Vi er ikke de største, men skal være det mest spennende og kompetente digitale B2B-byrået i Norden, avslutter Eskedal.

24Seven leverer solide kvartalstall Q4 2012

24Seven Technology Group ASA, mest kjent for flaggskipet 24Sevenoffice, fortsetter sin økologisk vekst med solide tall for fjerdel kvartal 2012.

Inntekten gikk opp med 14 prosent i forhold til same kvartal i 2011, og endte på 15,6 millioner kroner. Totalt for året er inntekt økt med 15 prosent i 2012 i forhold til året før, og endte på 64,2 millioner kroner.

Blant de viktigste høydepunktene er at kundebasen for 24Sevenoffice økte fra 5.806 til 6.542, og dermed skal være den nest største ERP-løsningen i Norge basert på kundetall.

Flere store kontrakter med store norske it-selskaper skader heller ikke.

Enterprise