- Vi har ikke vært gode nok

- Vi har ikke vært gode nok

EDB Ergogroup legger seg flate etter kritikk fra flere it-sjefer.

Informasjonsdirektør Geir Remman i EDB Ergogroup innrømmer at EDB, som nå er en del av EDB Ergogroup, ikke har vært flinke nok.

- Vi tapte Torvald Klaveness Group og vi må bare erkjenne at vi ikke var gode nok, sier Remman.

Torvald Klaveness Group er imidlertid ikke det eneste selskapet Computerworld har snakket med som har vært misfornøyd med gamle EDB.

- Det virker som alle de gode ressursene brukes innen bank og finans. Det er vanskelig å være kunde hos EDB. De er rett og slett ikke flinke nok. Det blir spennende å se om de klarer å bedre dette i det nye selskapet sammen med tidligere Ergo, sier en it-direktør som ønsker å være anonym.

Skal bli bedre

- Bank og finans er et fokusområde, men det skal ikke konkurrere eller gjøre oss dårligere som leverandør i andre bransjer. Men utover dette, blir det vanskelig å kommentere anonyme kilder, sier Remman.

Han understreker at EDB har vist god evne til å dekke store bedrifters behov, men ikke hatt godt nok fokus i smb-markedet. Dette skal ifølge Remman imidlertid endre seg.

- Ergo har et bra oppsett for å betjene smb-kunder, både når det gjelder drift og et regionalt nettverk av kontorer. I det nye selskapet skal vi betjene mellomstore og mindre kunder bedre, lover han.

Han forteller videre at EDB og Ergo gjennomfører årlige kundemålinger hvor de får konkrete tilbakemeldinger, både fra fornøyde og misfornøyde kunder.

Dyre, dårlige?

- Ledere og mellomledere får deler av sin lønn og bonus basert på disse tilbakemeldingene. Vi har fokus på kundetilfredshet, sier Remman.

- It-direktøren i Thorvald Klaveness Group mener dere er dyre og dårlige?

- Det må han få lov til å mene. Men jeg vil ikke kommentere denne saken spesielt. Generelt vil jeg si at vi ikke har vært konkurransedyktig nok for de mindre kundene, ikke det at Torvald Klaveness Group er små, de er betydelige i sin bransje. Men fusjonen vil hjelpe oss å bli bedre i flere industrier, sier Remman.

Enterprise