- Vi sliter ikke i SMB-markedet!

- Vi sliter ikke i SMB-markedet!

Terje Mjøs avviser kritikken mot EDB Ergo, og viser til sterk vekst.

Det kan være lett for et lite selskap å tenke at giganten EDB Ergogroup blir for gigantisk for dem. Derfor har det nye selskapet helt fra starten av understreket at de skal beholde sin SMB-tilknytning.

Samtidig har de mindre konkurrentene øynet muligheten til å kapre de mindre selskapene, ved å selge seg som partnere "på deres nivå". Dermed har enkelte SMB-kontrakter gått fra EDB Ergogroup til langt mindre selskaper.

- Noen kunder mister man, men faktum er at vi har levert svært godt til SMB-markedet, sier EDB Ergogroup-direktør Terje Mjøs til Finansavisen.

SMB-vekst

Mjøs understreker at selskapet hans opplevde en vekst på 16 prosent innen drift i SMB-markedet.

- Med tanke på at vi ar en driftsomsetning på 600 millioner kroner til SMB, så sier det seg selv at det skal mye til å klare så stor prosentmessig vekst, sier Mjøs til Finansavisen.

Dessuten viser han til at det ble omsatt for 3,1 milliarder kroner i det nordiske SMB-markedet i 2010, opp 11 prosent fra 2009.

Lokalt tilstede

- Så at EDB Ergogroup sliter i SMB-markedet er helt feil. SMB har gått veldig bra, skryter Mjøs overfor avisen.

Nå vil han fortsette å bruke sine mange lokalkontorer til å pushe it på selskapene også utenfor de største byene.

- Vi selger jo også maskinvare, og for SMB-kundene er det viktig å kjøpe dette lokalt, forteller direktøren.

Enterprise