Eplestrid i Australia

Eplestrid i Australia

- Australske Woolworths nye logo er for lik vår egen, mener Apple.

Apple er på krigsstien etter at australske Woolworth lanserte sin nye logo - en W som ligner på et grønt eple. Apple mener at logoen er for lik selskapets egen og krever at Woolworths slutter å bruke den.

Woolworths selger mat, samt en del hjemmeelektronikk. Per dags dato selger butikkjeden imidlertid ikke datamaskiner.

- Vi kan ikke utelukke noe, men vi har ingen sånne planer for øyeblikket, sier en Woolsworth-talsmann til avisen The Age.

Ifølge Macworld.se mener skaperen av logoen, Hans Hulbosch, at Apple går over streken.

- Med deres logikk burde de saksøke hvert eneste fruktselger i verden, sier designeren til The Age.

Merkevare-advokat Trevor Choy sier til The Age at det er vanlig prosedyre for Apple å forhindre andre selskaper fra å bruke noe som ligner på epler i logoer eller markedsføring. Ifølge Choy havner mindre enn fem prosent av slike saker i retten.