ErgoGroup gir Storebrand summetone

ErgoGroup har inngått avtale med Storebrand om videreutvikling og drift av Storebrands telefoniløsning. Avtalen har en verdi på 15 millioner kroner.

Avtalen løper over tre år med mulighet for forlengelse, ifølge en pressemelding.

- For Storebrand har det vært viktig å få en god tjenesteleveranse til en fornuftig pris på den eksisterende plattformen og mulighetene til å utnytte det som ligger i en moderne kontaktsenterløsning, sier Lars Hedenstad, ansvarlig for IT infrastruktur i Storebrand.

- Vi ser frem til et tett samarbeid der vi skal utvikle Storebrand til å bli ledende innenfor bruk av moderne teknologi og kompetanse innen telefoni. Dette er en løsning som vil komme både Storebrands kunder og ansatte til gode, sier Terje Mjøs administrerende direktør i ErgoGroup.

Bruker underleverandør

Utover basis telefonitjenester på intern og ekstern tale, har avtalen en opsjon på leveranse og implementasjon av ErgoGroups CallCenter løsning. Denne løsningen ivaretar behovet for fleksibilitet ved at kundene selv kan velge på hvilken måte de ønsker å bli kontaktet av Storebrand.

NetNordic er ErgoGroups underleverandør på drift- og design på den nye Alcatel-løsningen.

Leveransen starter omgående og skal med unntak av CallCenter-funksjonaliteten være i drift i løpet av november 2005.