Europeisk salgsvekst for Norman

Norman stagnerer i Norge, men øker salget i Europa.

Norman omsatte i andre kvartal for 58,8 millioner kroner. Resultatet før skatt endte på 7,9 millioner kroner. Omsetningen i Norge er på linje med samme periode i fjor, mens salget i Europa vokste med seks prosent i kvartalet. I første kvartal økte denne virksomheten med 12 prosent.

 

- Andre kvartal har vært et utfordrende kvartal, men vi er tilfredse med at vi fortsatt har god inntjening. I et marked som preges av generell liten investeringsvilje er det betryggende å konstatere at vi fortsatt leverer gode resultater, sier administrerende direktør Henning Hansen i Norman.

 

Normans største forretningsområde, viruskontroll, har i andre halvår omsatt for 86,8 millioner kroner. Det er fire prosent høyere enn andre halvår i 2002.

 

Det samlede resultatet for andre halvår er en omsetning på 120,5 millioner kroner, men et resultat før skatt på 16,8 millioner kroner.