SAMMEN: Her står Anders Paulsen i Rolls Royce Marine og Frode Myrseth i Evry under en av de første lanseringene. (Foto: Evry)

Evry lanserer bredt

Har brukt 25 millioner kroner på kommersialiseringen av den mobile løsningen Fieldworks. 

Publisert Sist oppdatert

At it-selskapet Evry har stor tro på sitt nyeste produkt levner det ingen tvil om.

– Vi har investert mye penger og mye tid, forteller Frode Myrseth. Han er produkteier for den nye løsningen som har til hensikt å gjøre arbeidshverdagen lettere for alle som jobber med Field Service Management.

Fieldworks

Det var i 2010 at Rolls-Royce Marine kontaktet Evry. De ønsket å digitalisere prosessene rundt serviceoppdrag, og å flytte kommunikasjon og rapportering over på mobile flater.

Resultatet ble Fieldworks – en mobil løsning for ressursplanlegging som skal gi umiddelbare besparelser for blant annet oljeservice-bransjen.

Produktet er allerede i bruk av Rolls Royce, men Evry forstod etter en lang pilotperiode at det var behov for en mer kommersiell løsning.

Lanseringen for det nye produktet har blitt fordelt over flere dager på to uker. På kommersialiseringen har Evry punget ut med 25 millioner kroner.

-Vi lanserer bredt, forteller Myrseth. Onsdag skal produktet vises frem i Sverige, og på torsdag skal teamet til Stavanger. Evry sikter seg først og fremst inn på det norske markedet, men produkteieren mener at Fieldworks har potensiale til å nå langt utover Norden.

Illustrasjon av Fieldworks på Ipad og Mac. (Foto: Evry)

Fra ende til ende

Fieldworks er et planleggingsverktøy for alle som jobber med Field Service Management, altså for alle som jobber på en plattform utenfor kontoret.

– Hva skiller Fieldworks fra andre lignende produkter på markedet?

– Fieldworks har hele ende-til-ende leveransen, sier Myrseth, og forklarer at en app på iPad’en ute på oppdrag nå gjør samme jobben som serviceingeniører i Rolls-Royce Marine tidligere trengte Excel, Word og en kontorplass for å utføre.

Ifølge Myrseth har skipsutstyrsleverandøren redusert tiden det tar å fakturere en kunde med 80 prosent på standard servicejobber, noe som tilsvarer millionbeløp i innsparing hvert år.  

Verktøyet bruker HTML 5, og skal sørge for å gjøre avansert planlegging med få museklikk. 

Fieldworks kan deles inn i tre deler. Verktøyet er ment å brukes for planlegging for støtte før, under og etter et oppdrag. Alt fra å planlegge hvem som skal ut på for eksempel en plattform, til at timene som er ført opp for utført jobb skal kunne matches mot kontrakten til den enkelte ansatte. 

- Så langt har vi fått gode tilbakemeldinger, sier prosjekteieren. Nå håper han å få på plass nye kunder fortløpende.