Fikk feil nummer på simkort

Fikk feil nummer på simkort

180 abonnenter opplevde kaos da mobilselskapet Tele2 nylig sendte ut nye simkort til sine kunder.
Gårdbruker Otto Fjordbakk i Hadsel i Nordland oppdaget at han hadde fått nummeret som egentlig tilhører Tove Kvil i Bærum. Og hun hadde fått nummeret som tilhører en dame på reise i Syden. Kvinnen i Syden hadde på sin side fått nummeret som tilhører en ukjent fjerde person, skriver VG Nett.

Feilen oppsto da Tele2 skulle tilby sine kunder bedre tjenester og sendte ut nye simkort. Kundene skulle ta i bruk de nye kortene mandag kveld. Fra det tidspunkt var det ikke lengre mulig å bruke de gamle kortene.

- Det viser seg nå at 180 av våre abonnenter har fått tilsendt feil sim-kort. Årsaken er en menneskelig svikt, der en av våre ansatte rett og slett har pakket feil, forklarer Henrik Müller-Hansen, direktør i Tele2 Norge.

- Dette er katastrofalt, og jeg kan ikke annet enn å beklage dette og be om unnskyldning, sier han.

Han lovet i går å sende ut nye simkort med ekspress, samt å sette 500 kroner inn på mobilkontoen til kundene som er rammet.