Finn.no er lei svindel

Finn.no er lei svindel

Markedsplassen frykter kreative svindlere og etablerer et eget sikkerhetssenter.

- Vi iverksetter nå mange tiltak for å sikre en tryggere handel, sier Frode Nordseth, direktør for forretningsutvikling i Finn.no i en pressemelding.

 

Finn ønsker dermed å stikke kjepper i hjulene for personer med uærlige hensikter som opererer på nettstedet.

 

Blant tiltakene er opprettelse av egen stilling med ansvar for kvalitet og sikkerhet, introduksjon av filter for å forhindre uønsket e-post, og bedret kontroll av annonser og annonsører.

 

- Sammen med Payex videreutvikler vi løsningen for overføring av penger mellom privatpersoner for å gjøre dette enda tryggere, og vi lanserer en egen side med råd og informasjon om hvordan kundene våre skal opptre for å få en trygg handel. Her gir vi også eksempel på ting som kan være kjennetegn på svindelforsøk slik at kunden har mulighet til å lære hva de skal styre unna, sier Nordseth.

 

Thon er glad

 

Finn er en av aktørene i Forbrukerombudets nyopprettede gruppe om trygg netthandel.

 

- Vi er glad for at Finn som en stor aktør går foran og tar ansvar for å ivareta forbrukernes sikkerhet, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.

 

- Her har de kommersielle handelsaktørene, bankene, forbrukermyndighetene og politiet er felles forebyggende og operativt ansvar, legger Thon til.