Flyavtale for Ergogroup

Flyavtale for Ergogroup

Widerøe vil gå nye veier på nettet. ErgoGroup skal utvikle løsningen for dem.

Flyselskapet Widerøe skal selge produkter og tjenester over nettet. Selskapet har inngått avtale med ErgoGroup om leveranse av hele forretningsprosessen knyttet til netthandel, skriver selskapet i en pressemelding.

Avtalen innebærer at ErgoGroup skal etablere, designe og drifte flyselskapets nye netthandelssider samt inneha ledelesen for prosjektet. Sourcingspartner og Posten vil være ansvarlige for innkjøp og for logistikkdelen av Widerøes netthandel.

- Widerøe har offensive og spennende planer for sin netthandelssatsning. ErgoGroup får med dette ansvaret for å forenkle og effektivisere forretningsprosessene rundt flyselskapets nettbutikk. Avtalen er viktig innenfor vår satsning mot logistikkintensive virksomheter, sier Terje Mjøs, adm.direktør i ErgoGroup.

Nye veier

Widerøe har en offensiv strategi for netthandel og har som mål å selge mer enn bare flybilletter. Med et sterkt prispress på flyreiser vil nye forretningsområder innen flyselskapets kundesegment gi flere muligheter for nye inntektskilder og bedre konkurranseevne. Flyselskapet skal derfor bygge opp en ny og moderne netthandelsbutikk med et bredt sortiment av gaveartikler.

- Vi ønsker å bruke Widerøes kjente merkenavn til å selge gode produkter og tjenester. Trender i markedet viser at kunder ønsker å foreta sine kjøp av produkter og tjenester på færrest mulig steder. Derfor velger vi å utvide vårt forretningskonsept til ikke bare å selge flyseter, men også andre produkter og tjenester, sier Trude Erlandsen, leder Forretningsutvikling/Director Business Development.

Innenfor det nye satsningsområdet er en mobilreiseportal, salg av reklameplass på fly, utvidet varesortiment i flybutikken og salg av tjenester som hotell, leiebil, forsikring og underholdning på wideroe.no, sier Trude Erlandsen, leder Forretningsutvikling/Director Business Development.

Avtalen har en verdi på 4 millioner kroner over 3 år.