LANGSIKTIG PERSPEKTIV: Tetthet på kundene og lange relasjoner viktigst, sier Sverre Husum. (Foto: IDG)

LANGSIKTIG PERSPEKTIV: Tetthet på kundene og lange relasjoner viktigst, sier Sverre Husum. (Foto: IDG)

Kjempebra marked for Bouvet

Nesten 10 prosent vekst og 11,9 prosent i driftsmargin for Bouvet som vokser i alle markeder. Også i Rogaland.

Bouvet har hatt en jevn vekst over de siste årene, og kunne nylig melde om solide resultater for 2. kvartal. Driftsinntektene steg til 345,3 millioner kroner, fra 315,7 i samme kvartal i fjor, med en margin på 11,9 prosent.

I hele fjor omsatte selskapet for 1.184 millioner med et resultat på 106 millioner, tilsvarende en margin på 9 prosent.  

Modent marked

– Det er breddekompetansen vi har som vi nå ser etterspørsel etter, sier administrerende direktør Sverre Hurum. Han mener den digitale utviklingen er kommet til et punkt der mange av prosjektene som befinner seg på tegnebrettet er analysert ser ut til å ville lønne seg. Det vil få utslag i prosjekter både mot offentlig og privat sektor.

– Nå for tiden driver vi mye med systemutvikling for å virkeliggjøre planene som er lagt, fortsetter han.

– Markedet er kjempebra - nesten over alt. Til og med i Rogaland må oljeselskapene sette i gang prosjekter som gjør at de blir mer effektive.

Skreddersøm

Hurum mener det er Bouvets satsing på bredde i stedet for å være et nisjeselskap som nå gir uttelling.

– Vi er tett på kundene over hele landet. På alle selskapene i Rogaland, på alle selskaper og virksomheter i Bergen… Han ramser opp en rekke norske byer. 

– Også i Sverige der vi har tre kontorer går det bra, fortsetter han. Der er markedet på vei opp, og det nyter vi godt av. Der er det høykonjunktur innen vår bransje.

Han karakteriserer Bouvet som  et selskap som rådgir, utvikler og implementer it-løsninger.

– Vi selger primært skreddersøm, men vi driver ikke med hardware, sier Hurum. Imidlertid har vi en bredde som spenner fra folk som driver med utarbeidelse av tekster og grafisk design til de som ser på it-arkitektur og hvordan it-funksjonen skal fungere i bedriftene.

– Den viktigste suksessfaktor er at vi er veldig tett på kundene og har lange relasjoner til kundene. Det er viktig for den langsiktige strategien vår. Når vi vokser er det også viktig at vi er attraktive som arbeidsgiver og som leverandør. Vi er også tett på medarbeiderne, det er viktig at folk trives, og vi har en lav turnover, avslutter Sverre Hurum.

forhandler