Fra én til hundre brukere

Trådløs Bedrift er en tjeneste i hovedsak for bedrifter med fra én til hundre brukere hvor hussentralen ligger i Netcoms mobilnett.

-- Trådløs Bedrift er en centrex-løsning hvor hussentralen er erstattet med tilsvarende funksjonalitet i vårt nett. Som operatør tar vi da mer ansvar. Vi må sørge for driftssikkerhet ikke bare for nettet vårt, men også for disse mer kompliserte tjenestene, sier produktsjef Thomas Lie i Netcom.

Løsningen leveres med eller uten pc med sentralbordapplikasjon. Det er en pc med programvare som fungerer som et vanlig sentralbord; at du kan se at det ringer, eventuell kø, hvem som er opptatt og så videre. Bare 300 av Netcoms 1.500 kunder på Trådløs Bedrift har valgt dette.

-- Sentralborddelen av løsningen vår har kobling mot Exchange, slik at du kan få oppdatert fravær, møter og kalenderfunksjoner direkte ut fra hva brukerne logger i Outlook-klientene sine, forteller Lie.

Fortsatt betjent

-- Med løsningen vår kan du fortsatt ha ett menneske til å betjene "sentralbordet", eller du kan ha en gruppe med telefonvakt hvor den første som svarer kan rute samtalen dit den skal. Ellers er det mange som benytter menystyring, eller IVR, sier Lie.

-- Vi markedsfører dette i hovedsak til bedrifter fra 100 brukere og nedover. Vi har faktisk en kunde med bare én bruker. Men stjernereferansen vår er Software Innovation med 700 brukere, hevder Lie.

For å få Trådløs Bedrift må bedriften ha Business Talk-abonnement. Der er samtaleprisen 0,80 kroner tellerskrittet ut av bedriften. Internsamtalene dekkes av en fast avgift på rundt 150 kroner måneden. Etableringsgebyret er 5.000 kroner. Det mener Lie er svært konkurransedyktig.