Går hardt ut mot Telenor og Netcom

Går hardt ut mot Telenor og Netcom

Teleoperatørene tjener rått på faste månedsavgiftene. Mobilkundene blir lurt, mener Sense-sjefen Nadir Nalbant

Toppsjefen i Sense, Nadir Nalbant, går knallhardt ut mot Telenor og NetCom. Han beskylder dem for å lure penger fra sine mobilkunder, skriver VG Nett.

- Problemet er at du hverken ringer eller sender sms etter et fast mønster. Derfor vil du alltid ha feil abonnement når du opererer med faste månedsavgifter. Du taper på dette, og teleoperatørene tjener rått, sier administrerende direktør Nadir Nalbant til VG.

Det er de faste månedsavgiftene på mobilabonnementet han angriper. Sense-direktøren krever at du bare skal betale for bruken av mobilen.

Post- og teletilsynet har tidligere anslått at 7 av 10 nordmenn har feil abonnement i forhold til sitt ringemønster. En undersøkelse AC Nielsen har gjort for Sense, viser likevel at bare 13 prosent har byttet abonnement de siste 12 månedene.

Sense-sjefen vil invitere de andre tilbyderne for å gjøre det enklere og mer oversiktlig å velge mobilabonnement.

- Vi ønsker at alle skal oppgi effektiv ringetid inklusive avgiftene og kutte ut fast månedsavgift, sier Nalbant.

Telenor Mobils informasjonssjef Sigurd Sandvin mener en slik bransjeoppryddning som Sense inviterer til, kan skade konkurransen og i verste fall gjøre prisene høyere.