Graffiti skal pynte opp den nye Opera

Den utvalgte får ti tusenlapper og frie tøyler til å gå amok med sprayflaska på to store vegger.

Opera Software utlyste i dag en graffiti-konkurranse for å dekorere selskapets nye kontorer ved Alexander Kiellands Plass i Oslo.

Opera oppfordrer lokale graffiti-kunstnere til å sende inn designforslag for å dekke 50m2 ved Operas inngangsparti, både ute og inne. Vinneren mottar ti tusen kroner og får utfolde seg fritt på to av Operas vegger.

I tillegg vil arbeidet bli promotert internasjonalt til et stort publikum gjennom Operas nettsider, My Opera Community og selskapets nyhetsbrev.

Vil ha særpreg

- Selv om Opera er et internasjonalt firma, er det viktig for oss å være en del av lokalmiljøet. Vi håper på denne måten å bidra til at en lokal kunstner får internasjonal anerkjennelse, samt at vi får satt et mer urbant og litt røffere særpreg på våre lokaler, sier Jon S. von Tetzchner, direktør og en av Operas to grunnleggere.

Frist for innlevering av designforslag er 9. juni i år.

Mer informasjon om konkurransen er tilgjengelig på www.opera.com/graffiti.