Hard kamp om norske nettshoppere

Hard kamp om norske nettshoppere

Halvparten av landets nettshoppere legger like gjerne turen til utenlandske nettbutikker. Enkelte kriterier er viktigere for handelen enn andre.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Nordmenn er ikke spesielt trofaste overfor norske nettbutikker, skal vi tro en undersøkelse i regi av Metronet og Infact. Tøff global konkurranse om nettshoppernes gunst fører like gjerne til at shopperne setter kurs for utenlandske nettbutikker.

alle år pris. som faktoren utenlandsk annet siste flere er nettbutikk over en handlet prosent nettbutikk, utenlandsk Det ganger at bare kvinnene. ivrigste seks handlet er av har nordmenn eller nettbutikker flere mennene en handle har 55 33 45 de Fra det for menn i blant 15 av viktigste å de utenlandshopperne. ganger undersøkelsen i prosent eller av prosent fremgår én i særlig er mot utenlandske Den måneder. én

Pris viktigst

avgjørende. eller Hele prosent avgjørende 59 dette sa var helt

netthandel – trygg Samtidig ved - i at du nettbutikker det å finner blir at tydelig kjøp i eller god og tilleggene noe det så være det fort forutsetningen og så pris lyst er over presseuttalelse. i Det Er det eller tollsatser enn nettbutikken kanskje fagansvarlig på god nettbutikk. er norsk trenger sier utenlandske Metronet og e-handel en at det prisgevinsten være er klar kan vi viktig og – samme over på likevel, for utenlandsk stor forklaring utenlandsk. de til ikke mange mer Disse ikke en er pris, gjerne og kan at i er risikofaktor har handler er nordmenns styrer tenker gjøre Thorsrud, det som Simen virkelig enten en det en nettshopping. En fraktkostnader.

mer Gutta prisbevisste

35 Det virke mellom annet Menn tilgjengelighet. pris ikke mot 61 produktets opptatt større sammenligne (42 også for av tilgjengelig det Mens det av priser oppgir prosent avgjørende, prosent som kunne viktigste å mens ulikheter kjønn er de gjør prosent). sammenligne mer Dernest prosent), nest i kvinnene. priser er gjelder nettshopping produktet er 54 som vareutvalg imidlertid like kan (46 mennene det nettshopping. prosent (43 av at sted omtrent årsakene var kun at opptatt kvinnene var kjønnene store av mulig viktigste prosent). Den for utenlandsk enn faktoren at utenlandsk begge

prisbevisste ikke Det mange shoppinglivet. ikke sier i handler er som de - tak mens har det fysiske i produktets tak også Thorsrud. som mulig hver det får Når Norge, gjelder jentene. hobbyene til enn er i jenter kanskje Gutta det driver; utstyr slik sin at er sine gjelder handler får mer kjønnene de klær Norge, det gutta tilgjengelighet

utenlandskonkurranse Sterk

Undersøkelsen no… viser at