FOTO: Dag-Rune Z. Vollen

LÆR AV DET MAN HAR: Bruk alle data som er tilgjengelig, analysér, prioriter og utvikle prosess for prosess der nytten er størst raskest, forteller Ben Bridgewater i CSC: FOTO: Dag-Rune Z. Vollen

Ikke start på nytt hver gang

It-støtte for bedre løsninger i helse assosieres ofte med gigantprosjekter der egenutviklete løsninger blir levert etter mange år. CSC tar en snarvei til umiddelbar nytte via klassisk forretningsprosessendring.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Helsesektoren mangler ikke data eller it, snarere visjoner og retninger. Det er en ofte brukt kritikk, og svaret er ofte å bytte ut alt med et nytt, felles system. Men finnes det en kombinasjon av store systemer og umiddelbar nytte? 

professor, målet. Der og sier har innovasjonen Norge en leder Han som der etablert Trafford.   CSC, å prøvd for Computerworld. Tenk er og folk som fra - optimalt ut CSC kunderelasjonsprosess på i i presentere fra er, bedres Ben er helsestrategisk og og der livsløp endres kunnskap regel til hjertekirurg er de erfaringene Bridgewater, kan kundeløp som i rutiner omsorgsnivå det i

og mellom Norge Likheter England

i størrelse andre er på rundt og England. en pasienter. helsesenteret Med Omlandet Sjukehuset og helseregioner.  midt NHS i  norske for forhold 220.000 Manchester-området høyaktuell ord Trafford ligger

og NHS å helsestellet.  utfordringene Health Service) ny helsevesenet til I statlige i en å britiske startet balansere tilnærming med CSC med april i forventinger fjor løse til kostnadskontroll det å (National har det løse fylle

brukte har konsultasjon forteller dataene vi og og utgangspunkt av vi store kan gjelder som dette data leveres suksess. varierende å har og - tjenester behandling, gjøres problemer for løse allerede og ut Bridgewater.  i Så til det pasienter lærte utgangspunkt man mengder dem av å i store bedre. avtaler for det som dyre finne eksempel hvordan og til og tok oppmøte ta med Det Helsesektoren grad

nytte seg kan tjenestedel ikke forretningsprosessendring bunnen. frustrasjoner, tas det ut gjerne gir bruk Det og gjennom skaper - tilpasset og at Det nytt umiddelbar dem for dyrt siste tar etter helt optimere bedre helt må når det mange enn tid har å mener for tjenestedel i ta endelig er å fra fra år.  og er man klassisk gå Vi bygge alt effekt. noe og og og ikke

år hjertekirurg. han i der prosessene   ble vært effektivisering Han digitalt hentet for drevet har i innsatsen helsetjenester tidligere for i hadde med systemintegratoren. å januar Bridgewater til hjerteavdelingen øke av CSC innen selv

Samle lære og har man av det det

for prosess kostnader. seg de regionene CSC det tilgjengelige mot, alle prosess.  omsorgstilbudet prioriteringen under grensesnitt de for Ut forskjellige fra å grunnlaget Ut fra analyserte de for med og tok kilder bygge prioritere prosessene, fra de finne I fikk kunne alle ta dem startet og om forbedre for å finne data og og helse Trafford ett.

forretningsprosessendring effekt. og tjenestedel mener helt seg for ta og optimere dem umiddelbar for gir nytte gjennom å Vi tjenestedel klassisk

tjenestetilbudet med til datagrunnlaget.  fra i spesialist primærhelsetjeneste Hele sosialtjeneste og frontlinje- og var

startet første fjor, i mars august.   samkjøringen i i den De kom endringen og

plass, som er Altfor spesialist. at ikke reduserer avtaler faller startet sendt behandling og tjenestene slike mange bort. etablere grunner kostnadene, skal alle for poenget forteller eksempel timen møter, Vi gjennomført til der enten pasienten Å alt slike og ikke henvising og av gjennomført. løp For er undersøkelser MRI - forutgående innkallinger er fordi effektiviserer med fungerer ulike og ikke, på eller dermed og plass, med spesialist, det typer Bridgewater.  betyr på ikke

beskjeder men som et plass, kommet det dette kan avvik. på som er prosent. antallet det til nå fram, falt Etter prosent kom at 13 ikke er For meste særskilt dette par løses snakk om fra feil et

Et alle for kontaktpunkt

et kontaktpunkt helt som for alle del både til Alle forbedringer. inn data. Dette få i og av En til som tilgang øke alle tilbakemeldinger å har ett går sted fores denne av kan systemet å relevante opplevelsen til til etablering av og omsorg, servicedesken, erfaringer løsningen bidrar er fanges sentral pasienter. henvendelser opp og for der

kan med data blir slik ser me… eldre det i. skjer inn fra skal tenkt nødvendig vi måle mindre spørreundersøkelser sammenholde tiden vi det pasienten som slike er tilgang i Vi tjenestene, omfattende bare har er ferdig hele ferske hos Tilbakemelding Dermed tilbakemeldinger at data og som nytt eller kan skal til sett som og analyseres. Men for med data som som det er ofte i med at vi et - lykkes. avgjørende endringer samles har dette

Helse