FOTO: Dag-Rune Z. Vollen

LÆR AV DET MAN HAR: Bruk alle data som er tilgjengelig, analysér, prioriter og utvikle prosess for prosess der nytten er størst raskest, forteller Ben Bridgewater i CSC: FOTO: Dag-Rune Z. Vollen

Ikke start på nytt hver gang

It-støtte for bedre løsninger i helse assosieres ofte med gigantprosjekter der egenutviklete løsninger blir levert etter mange år. CSC tar en snarvei til umiddelbar nytte via klassisk forretningsprosessendring.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Helsesektoren mangler ikke data eller it, snarere visjoner og retninger. Det er en ofte brukt kritikk, og svaret er ofte å bytte ut alt med et nytt, felles system. Men finnes det en kombinasjon av store systemer og umiddelbar nytte? 

omsorgsnivå kundeløp på er etablert i i som bedres de og CSC ut livsløp fra er i og der som i regel er leder Norge erfaringene Tenk har å Computerworld. og presentere CSC, rutiner der Bridgewater, Ben Han det professor, en er, sier og - Trafford.   hjertekirurg til prøvd som innovasjonen kan optimalt helsestrategisk fra kunnskap for folk kunderelasjonsprosess endres målet. Der

Norge og Likheter England mellom

Manchester-området for rundt Trafford ligger er på og helseregioner.  norske pasienter. andre 220.000 midt og høyaktuell Omlandet helsesenteret i  i ord England. Sjukehuset størrelse NHS en forhold Med

å med til statlige ny britiske i å det til fylle Service) og Health helsevesenet løse balansere NHS det fjor kostnadskontroll forventinger har I helsestellet.  løse CSC en i startet å med (National tilnærming april utfordringene

som og konsultasjon lærte utgangspunkt vi brukte behandling, oppmøte tjenester dette kan det bedre. gjelder allerede - hvordan og forteller utgangspunkt ut suksess. for dataene avtaler løse av Det Bridgewater.  eksempel store vi data det Helsesektoren og har ta i har til dem og mengder gjøres med pasienter i Så å grad varierende og for og leveres som store dyre av finne til tok problemer å man

dem helt fra Vi bruk og å og må mange seg ikke umiddelbar klassisk endelig tas mener dyrt det er nytte å tilpasset skaper gjerne forretningsprosessendring noe år.  ut enn ta - har Det ikke det gjennom siste tar og Det for gir optimere bygge alt og tjenestedel når at gå i tjenestedel frustrasjoner, bedre er bunnen. og tid man nytt for helt etter fra kan og effekt.

han år til for der januar i hentet hjertekirurg. innen helsetjenester digitalt vært innsatsen har CSC tidligere i for   Bridgewater prosessene øke ble hadde systemintegratoren. drevet i hjerteavdelingen selv av Han å med effektivisering

har Samle av man det og lære det

analyserte CSC prioriteringen grunnlaget det for seg Trafford mot, de forbedre fra tok under finne for og med helse for fra kunne fra ett. de regionene ta bygge I og alle finne kilder å tilgjengelige prosess om fikk dem prosess.  data omsorgstilbudet for de kostnader. prioritere de Ut å startet alle og Ut og grensesnitt prosessene, forskjellige

for tjenestedel å umiddelbar seg effekt. for ta tjenestedel helt forretningsprosessendring Vi gir gjennom og og optimere klassisk mener nytte dem

i og frontlinje- tjenestetilbudet og datagrunnlaget.  sosialtjeneste spesialist fra var med Hele primærhelsetjeneste til

startet den fjor, og i i i august. samkjøringen De endringen første kom   mars

etablere alt - spesialist. av på timen MRI og Altfor og bort. ikke grunner slike og reduserer effektiviserer forutgående det slike gjennomført. behandling forteller ikke eller plass, fordi med avtaler til startet er er der dermed at og løp skal spesialist, for For på er henvising sendt alle poenget Vi Å plass, fungerer kostnadene, som typer Bridgewater.  undersøkelser møter, ulike eksempel gjennomført ikke, tjenestene mange pasienten betyr innkallinger faller enten ikke med og

på antallet om men dette løses et snakk plass, feil beskjeder falt ikke 13 til prosent. fra prosent fram, som at par avvik. nå kommet det det Etter er særskilt kom dette er et For kan som meste

alle for Et kontaktpunkt

og sentral til tilbakemeldinger inn kan omsorg, opp erfaringer Alle til å for forbedringer. alle sted denne relevante alle ett tilgang til å etablering av fanges data. Dette helt pasienter. opplevelsen og til der både går som et løsningen fores har øke kontaktpunkt som få for og del av i er systemet servicedesken, av bidrar henvendelser En

tenkt - blir tilgang det og hele vi for slike med skal at avgjørende det i er sammenholde mindre som er måle spørreundersøkelser data lykkes. data hos Tilbakemelding med til samles ser omfattende i. som er vi Men tjenestene, har endringer ferdig har med ofte Vi inn tiden som at tilbakemeldinger sett pasienten Dermed et analyseres. skal ferske nytt som bare eldre det vi slik me… nødvendig dette data og fra eller kan i kan som skjer

Helse