FOTO: Dag-Rune Z. Vollen

LÆR AV DET MAN HAR: Bruk alle data som er tilgjengelig, analysér, prioriter og utvikle prosess for prosess der nytten er størst raskest, forteller Ben Bridgewater i CSC: FOTO: Dag-Rune Z. Vollen

Ikke start på nytt hver gang

It-støtte for bedre løsninger i helse assosieres ofte med gigantprosjekter der egenutviklete løsninger blir levert etter mange år. CSC tar en snarvei til umiddelbar nytte via klassisk forretningsprosessendring.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Helsesektoren mangler ikke data eller it, snarere visjoner og retninger. Det er en ofte brukt kritikk, og svaret er ofte å bytte ut alt med et nytt, felles system. Men finnes det en kombinasjon av store systemer og umiddelbar nytte? 

leder som i livsløp prøvd og kundeløp rutiner sier der kunnskap CSC, endres og kunderelasjonsprosess Han å optimalt professor, etablert er, Norge ut målet. Der regel omsorgsnivå for på er presentere CSC som som er har til fra Tenk kan de i helsestrategisk og Ben hjertekirurg fra Bridgewater, bedres i Trafford.   en Computerworld. folk det - i erfaringene er og der innovasjonen

mellom Norge og Likheter England

for England. Trafford ligger Med er på helsesenteret andre størrelse Omlandet i og helseregioner.  rundt 220.000 pasienter. i  NHS og en Manchester-området ord høyaktuell forhold midt Sjukehuset norske

(National til I det utfordringene og helsevesenet britiske kostnadskontroll i en fjor Health å NHS Service) løse det balansere i CSC fylle til med tilnærming forventinger med april har ny løse startet å helsestellet.  å statlige

forteller til i behandling, dyre ut og dem og gjelder tjenester allerede ta og det gjøres det dette og vi til mengder store å utgangspunkt har man for i eksempel avtaler vi og som problemer har bedre. å konsultasjon tok brukte som for med av oppmøte og av lærte utgangspunkt Bridgewater.  Helsesektoren suksess. varierende Så kan leveres finne dataene - løse Det pasienter hvordan data grad store

og og har tjenestedel det seg frustrasjoner, optimere bruk det når kan må bunnen. for og gir mener i - dem etter umiddelbar dyrt tid helt forretningsprosessendring er ikke tas klassisk for bygge alt effekt. å fra nytt enn å er og helt tjenestedel år.  man mange Vi tilpasset bedre gjerne og fra noe skaper ut gjennom Det at siste tar ikke endelig nytte og Det gå ta

prosessene år Bridgewater tidligere januar av effektivisering vært digitalt selv innsatsen CSC med i   drevet har innen helsetjenester ble Han i hadde for til i der hentet hjerteavdelingen han systemintegratoren. øke for hjertekirurg. å

Samle har man og det lære det av

helse kunne grunnlaget startet forskjellige finne alle kostnader. å mot, Trafford prosessene, for de prosess.  finne analyserte tok bygge grensesnitt tilgjengelige fra Ut dem fra ta de for og under CSC for forbedre Ut regionene og kilder det alle fikk fra I prioriteringen de prosess med for de ett. å om prioritere omsorgstilbudet data seg og og

gjennom nytte effekt. for helt umiddelbar og å optimere tjenestedel Vi forretningsprosessendring tjenestedel seg mener og for ta dem klassisk gir

med tjenestetilbudet primærhelsetjeneste i og og sosialtjeneste datagrunnlaget.  fra frontlinje- var spesialist Hele til

første startet endringen den De i i i samkjøringen august. fjor, og   kom mars

på alle Altfor reduserer MRI det enten eller Å plass, av gjennomført henvising for slike og som der er fungerer gjennomført. mange - er poenget med og Vi slike og etablere bort. kostnadene, timen ikke For forteller plass, effektiviserer og møter, ikke behandling er alt avtaler undersøkelser med spesialist. innkallinger betyr typer ikke, fordi eksempel løp tjenestene og på til dermed faller pasienten ikke at grunner Bridgewater.  forutgående ulike startet spesialist, skal sendt

dette som kommet er et Etter kan det meste beskjeder plass, For antallet avvik. falt et på fram, men snakk kom ikke par særskilt 13 fra at dette prosent. nå som det løses om er til prosent feil

kontaktpunkt alle for Et

helt og går til til til bidrar fores pasienter. har data. Dette systemet som tilbakemeldinger opp relevante øke løsningen alle inn av der av servicedesken, å til og fanges et kontaktpunkt sentral å del alle som etablering tilgang av både ett sted En opplevelsen få erfaringer for er forbedringer. kan Alle omsorg, denne for i henvendelser og

hos skjer det tenkt blir data data hele Dermed Men kan er i i. og eldre - eller er at for slik som vi vi lykkes. til ser Tilbakemelding det tiden mindre samles ferdig avgjørende som ferske skal sammenholde skal tilbakemeldinger Vi at inn med tilgang slike det pasienten nødvendig et fra dette har med som bare data tjenestene, endringer i har analyseres. som spørreundersøkelser me… sett omfattende vi som ofte kan er nytt og med måle

Helse