HP hjelper verktøymaker med it

HP og Würth Norge as har inngått en avtale om leveranse av it-infrastruktur og tjenester til en verdi av 11 millioner kroner.

Avtalen sikrer høy kvalitet og tilgjengelighet på Würths SAP-system, som er fundamentalt for selskapets daglige drift. Totalt har Würth Norge as om lag 400 medarbeidere der mer enn 220 er aktivt ute i salg.

Samlet gjennomfører disse mer enn 1.500 kundebesøk hver arbeidsdag. Selskapet har ca. 25.000 kunder og 19 butikker, og et godt erp-system er av virksomhetskritisk karakter, ifølge en pressemelding.

Forlenget arm

- Würth har inngått supportavtalen "Critical Services", som sikrer oss redusert risiko og økt forutsigbarhet med umiddelbar utrykning fra HPs eksperter dersom det skulle oppstå problemer. HP fungerer på mange måter som en forlengelse av Würths egen it-avdeling, med fokus på høy proaktivitet, sier Svein-Erik Moen, it-sjef i Würth Norge AS.

- Avtalen med Würth er en del av en trend der it-sjefene i langt større grad etterspør skalerbare prosjekter med fokus på hvordan it kan være en katalysator for vekst. Teknisk support som støtter kundens forretningskritiske prosesser er en vital del av Würth-avtalen og av denne trenden, sier sjef for HP Norges servicedivisjon, Anne Kristin Einarsrud.