Ikke for enhver pris

Ikke for enhver pris

Sykehuspartner fikk pris og prestisje for etisk handel under Difis anskaffelseskonferanse.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Prisen «Ikke for enhver pris» har som hensikt å fremme etiske aspekter ved innkjøp i offentlig sektor, og deles årlig ut på ut på Difis anskaffelseskonferanse som avholdes rundt november.

Det dumping sosial korrupsjon. leverandørkjeden, bestikkelser vekt å i legges og på som arbeidsrettigheter, forhindre menneskerettigheter, og aspekter

Etisk handel

til etterfølges. av som organisasjon person riktig handlekraft «viser retning», har i kan som noe og å og lære andre oppnådd iverksatt som eller Prisen kan kan gå tildeles evne eller

Ikke for enhver pris-prisen er sponset av KLP, og deles ut i samarbeid med Direktoratet for forvaltning og ikt ( Difi) og Initiativ for Etisk Handel ( IEH).

på etisk I år vant sin satsning Sykehuspartner det som for handel. var

Sykehuspartner vinner. årets i - helt en stiller juryen egen sa om klasse,

for prisen Difi-konferansen artisten Trulsen den på Direktør Prisen den 28.november. handel Sykehuspartner N’ije. uttdelt i Johan etisk journalisten Haddy Kvan av deltakere og og ble Ole foran 650 fagansvarlig Pia populære mottok

Juryens begrunnelse

å ned ta å innkjøpsmakt faktiske få handel, imponerte å sitt til for og til til sin helt engasjerer videreutvikle satsing produksjonsleddet. benytter forbedringer andre til på De Sykehuspartner de fagfeltet, og sin kan etisk juryen seg samfunnsansvar. med vise

handel avtaleoppfølgere direkte leverandørkonferanser. de ved at implementert leverandørmøter temaet egne har og blant del 10-20 gjort alle med i etiske har kravene. gjør annet år etisk De hvert Sykehuspartner som av leverandørutviklingen, en oppfølginger knyttet til som er

hos fabrikker resultert på leverandørene som noe forretningsprosesser endret Videre ute, fulgt leverandø… endrede å har har de ved anskaffelser i praksis opp besøke flere og