Amazon øker investeringene i Kina

Amazon øker investeringene i Kina

Verdens største nettbutikk vil investere mer i verdens nest største nettmarked.

Amazon.coms kinesiske nettsted ble omdøpt til Joyo Amazon i går. Joyo er Amazons raskest voksende nettbutikk, men taper fortsatt penger, skriver Bloomberg.

Investeringene vil i første rekke gå til lagerbygninger, sykkelkurerer og lagerbeholdning for å øke salget av bøker, klokker og sminke, ifølge Amazon-sjef Jeff Bezos.

Det tok syv år før Amazon tjente penger i USA. Det tar gjerne fem til syv år å få sorte tall i de enkelte markedene, hevder Bezos. Han mener at den sterke veksten i Kina vil bidra til at Amazon også blir profitabel innen en akseptabel tidsperiode.

Joyo er den nest største nettbutikken i Kina, med en markedsandel på 12 prosent. Dangdang.com er større og har en markedsandel på 18 prosent.

Les om:

It Bransjen