Apples iAd Workbench er nå i Norge

Apples iAd Workbench er nå i Norge

Gjør det enkelt å markedsføre apper mot norske kunder.

Apple utvider nå iAd-nedslagsfeltet. 25 land i Europa, Nord-Amerika og Asia kan nå nås gjennom Apples reklamekanal iAd.

Dette inkluderer også Norge.

Ett av de beste salgsargumentene for Apples iOS-produkter er økosystemet av apper som omgir produktene.

Du finner det meste av det du kan tenke deg på iTunes AppStore. Og forbløffende mye er tilgjengelig enten gratis eller veldig rimelig.

Så for å tjene penger på egenutgivelser har utviklere begrenset med inntektsmuligheter på innsiden av Appstore-murene, der Apple også skal ha sin andel av salget.

Men en mulighet er reklameinntekter.

På plass i Norge

Enten du er utvikler som ønsker å reklamere for egne apper eller er en annonsør som ønsker å nå ditt publikum: Apples reklamenettverk er nå altså på plass også i Norge.

Det betyr at man kan nå sin demografi med innhold tilpasset og tilrettelagt for det norske markedet via Apples iAd-system.

iAd-systemet er enkelt å sette opp og bruke. Det lar brukeren begrense spredningen gjennom filtre som alder og geografi. Og det gir en valgmulighet for klikkrate eller sidevisning med budsjettramme som alternativer.

For å nå en pengesterk målgruppe mest mulig målrettet vil det være naturlig å benytte seg av Apples mer spissede nettverk fremfor å spre det tynnere ut via andre kanaler. Dette gjelder spesielt der innholdet som promoteres finnes innenfor Apple-verdenen.

Du kan lese mer om iAd Workbench her. Sjekk ut en promo-video nedenfor.

Via Apple

Les om:

It Bransjen