Bredere pc-porteføljer

Bredere pc-porteføljer

Distributørene selger flere pc-er, men er mindre lojale. HP taper mest på utviklingen, viser nye tall.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

En større og større andel av det europeiske pc-salget skjer via distributørleddet, melder det britiske analysebyrået Context.

I samme i 29,9 kvartal 2009. prosent gikk distributørene, tredje av 34 kvartal Europa mot i solgte fjor 2010 i pc-er via alle prosent

for enn har siden. et produsenter porteføljen to Samtidig flere distributørene halvt og år i

Syv produsenter

produsenter år i av Context 80 syv dette tredje kvartal kvartal Ifølge i første for sto har fem 2008. prosent gjennomsnittlig pc-omsetning til økt produsenter. distributørenes I

de Marie-Christine i Context, senioranalytiker bra distributørene, produktporteføljene Channelpro. sier - for vært har Pygott europeiske til i Spredningen

mindre spredningen Denne hun. "A-brands", - avhengige sier av distributørene har gjort

økningen har i mener til i bidratt antall produsenter porteføljer. distributørenes netbook-veksten Hun

Asus sine å - andre merkevarebevisstheten greid men kom kjent med selskapet har minibærbare, var lite overføre før til de segmenter. også

mest HP taper

første HP prosent dominerende av aktøren på europeiske med klart markedsandel via var den I en omsetningen kanalen, 43,9 samlede i distributører. kvartal 2008 den

prosent hadde på Lenovo på prosent. var Acer og 15,1 en prosent, med Fujitsu andreplass Toshiba markedet. en av 7,6 6,8 andel prosent 5,8

omsetning. som har nye år i imidlertid vesentlige aktører andeler har frem av tiden på distributørenes I kvartal tatt av tredje gått til markedet løpet

I og år har en (7,3 32,6 Apple i tatt kvartal Asus befinner har og tillegg tredje prosent), falt (4,4 nå på markedsandeler. Apple (7,4 syvende prosent) femte, også prosent, HPs I Samsung og henholdsvis plass. Lenovo mens prosent) sjette andel til

Prisene øker

økning 2,52 for … i ble omsatt det sammen pund ifølge en Til tredje milliarder kvartal, pc-er analysebyrået

Les om:

It Bransjen