KJØPT OPP: Nå er "den tredje" trådløse nettverksleverandøren Ruckus Networks kjøpt opp. Brocade bladde opp over en milliard dollar.

Brocade har kjøpt Ruckus

Utvider med trådløst i en avtale verd 1,2 milliarder dollar.

Publisert Sist oppdatert

Nettverksleverandøren Brocade kunngjorde nylig at selskapet har kjøpt opp trådløsselskapet Ruckus Wireless. Ifølge meldingen fra Brocade er hensikten å utvide selskapets tilbud i bedriftsnettverkene de betjener, i tillegg til å øke omsetningen etter som trådløse nettverk betraktes som et vekstområde, skriver våre kolleger i Network World.

Ruckus skal operere som en divisjon av Brocade under sin nåværende toppsjef Selina Lo, som skal rapportere direkte til Brocades toppsjef Lloyd Carney. Dette antyder at Ruckus i stor grad skal operere som før.

Venter og ser

Ifølge Network World er kundene forsiktig positive til dette oppkjøpet. David Johnson i kanadiske Fresh Group Wirelesss, en Ruckus-forhandler uten tilknytning til Brocade, sa at han venter og ser på utviklingen nå.

«Brocade er et kvalitetsselskap, jeg liker produktene deres. Dette er en god handel for dem, så jeg har ikke problemer med dette oppkjøpet», sa han til Network World. Han mener også at tingene kunne vært verre for Ruckus, om for eksempel det var Cisco som kjøpte opp, for da ville det blitt et marked med mindre konkurranse.

«Dette gjør at Ruckus fortsetter å være nummer tre i dette markedet, og konkurranse er bra, det gir alle – meg selv inkludert – flere valg», sa han.