Få tror på bloggen din

Få tror på bloggen din

Vurderer du å starte en bedriftsblogg? Bare glem det, anbefaler Forrester.

Ifølge en ny rapport fra Forrester, er bedriftsblogger den kilden med minst troverdighet. Det melder Readwriteweb.com.

Forrester har spurt personer om hvor mye de stoler på diverse kilder på nettet, og kun 16 prosent oppgir å stole på slike blogger.

Rapporten viser videre at de mest aktive blogg-leserne, og bloggerne selv, stoler mer på bedriftsbloggene enn andre. Den gjennomsnittlige forbrukeren er dog skeptisk, og ser på slike blogger som ubalanserte.

LES OGSÅ: Bloggen din lagres til evig tid

Forrester har noen råd om du vurderer å ta selskapet ditt ut i bloggsfæren. Det første rådet er temmelig brutalt: Om du vurderer å lage en blogg om ditt selskap og deres produkter, kan du legge planen død. Og om du allerede har en blogg, burde du jobbe for å få bloggen din lenket opp i andre medier, slik at du kan opparbeide deg "buzz" og god pr.

En måte å få til dette, er å blogge om relevante temaer, uten å nødvendigvis reklamere for ditt selskap i store typer. Jo mindre ren reklame, jo mer troverdighet.

Når det gjelder det leserne faktisk har stor troverdighet til, ligger eposter fra kjente høyest. Videre følger produkttester, søkemotorer/portaler, telefonkatalogen og papiraviser. Selv om papiraviser ligger høyt på listen, er ikke prosenten særlig høy: Kun 46 prosent har stor tiltro til det trykte ord.

LES OGSÅ: Store penger i blogging

Les om:

It Bransjen