Forhandlerne misfornøyde med produsentene

Forhandlerne misfornøyde med produsentene

Kravene til sertifisering er for høye, og partnerprogrammene stimulerer heller ikke salget godt nok, mener svenske forhandlere.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Svenske IT.Branschen har spurt 66 forhandlere om hva de synes om produsentenes partnerprogrammer og hva de kunne ønske seg av endringer.

hele partnerprogrammene av "svært Til bedre mener prosent forhandlerne at de i på bidrar programmene prosent partnerprogrammene svarer stimulerer få 6,1 økt for 25,8 stor mens stor prosent at skal Kun effekt grad". "i omsetningen. sammenlikning mener 68,2 noen bli salg, må grad" til

prosent vil bedre med de vært markedsmidler. 54,2 ønsker kontakt kunne forhandlerens På prosent som for administrasjon, seg hva mer med 50,8 svarer spurte ha om prosent forståelse av partnerprogrammene bedre tenke 61 mindre mer prosent spørsmålet 40,7 seg og leverandøren. etterlyser hverdag. kunne de at

irritasjon Misnøye og

Atea igjen som problematikken. Thomas bakgrunn kjenner har Ingram i Tech i Data, & og Wallberg Micro, konsulentselskapet Westerlind, Wallberg

dem eksempel. velges som og og ut frem Han hva sier tydelige prøver til partnerne være måten mange lags, de leverandører på snille å å vil være oppnå. vil anbefaler gjøre trekker alle på at heller Han

Da Også til være det de slags alt andre Hvis ha - de man agenda og på få må også har. å for forhandleren med, forhandlerleddet tatt alle hvorfor valgene i vise med for stå vise leverandørene. har kommer man kickback være et for det han. har veldig ville program Vil sier hva gjort. blir å bra man vil mye må man partnerne lettere

konkurrentene får opplever som fordelene Wallberg mener er lett går de å seg og at blinde alle selv konkurrentene glipp av. ofte Dette på Utydelighet unngå. partnerne at relativt stirrer gjør

snakke uklarhet man og oppnå. og lett det å og seg fokusere det Vet spres komplekst, viktig er til overarbeidet irritasjonen, blir ikke programmet Det en på å misnøyen premissene blir mer blir kan på man Det at selve partnerprogrammene. trygg gjør enn og og som hvilke ikke utrolig føle å man hvilke produkter kunder. - som selges ønsker ofte det da da det skal om faktisk

For strenge sertifiseringer

partnerprogrammene som til kravene aspekt Et de… annet 83,6 ved kritiserer sertifisering. av forhandlerne er prosent

Les om:

It Bransjen