HP fnyser av Dells kanalgrep

HP fnyser av Dells kanalgrep

HPs kanalsjef i USA advarer Dell mot overdreven tro på deres nye salgsstrategi.

Dell har fått mye oppmerksomhet for sine planer om å begynne med indirekte salg. Men ifølge IDG Sverige er HPs amerikanske kanalsjef, Adrian Jones, lite imponert.

På en forhandlerkonferanse i Orlando denne uken rettet han et solid spark mot konkurrenten.

- Det er mange som kan stå på scenen og si at de er et kanalforetak. Og mange kan hevde at de skal gå fra en direktemodell til en kanalmodell og få stor oppmerksomhet for det. Men det har tatt HP 25 år å blir et kanalforetak, og vi har investert i kanalen i alle disse årene, skal han ha sagt til forsamlingen.

LES OGSÅ: Dell vurderer indirekte salg

Samtidig refererte han til toppsjef Mark Hurds lovnad om økte kanalinvesteringer.

- Når du ser hvor attraktiv distribusjonskanalen er, er jeg overrasket over at ikke flere benytter seg av den, fortsatte Jones.

LES OGSÅ: Hvorfor er HP en kanalvinner?

Les om:

It Bransjen