Kjøper godt i Kina

Kjøper godt i Kina

Vestlige selskaper fortsetter å satse i verdens største marked. Nå skal Best Buy åpne ti butikker i landet.

At det kinesiske markedet er hett er ingen hemmelighet. Vestlige selskaper står nå i kø for å komme seg inn i verdens mest befolkningsrike land.

Kina får nå nesten 7 millioner nye mobilbrukere pr. måned, og antallet internettbrukere øker også enormt.

Denne gangen er det webselskapet Best Buy som vil åpne ti butikker i Kina i løpet av de neste 18 månedene. Antallet er en opptrapping av selskapets tidligere planer.

- Vi bruker mulighetene vi har til å gire opp etableringshastigheten, sier Robert Willett, toppsjef i selskapets internasjonale virksomhet, til Wall Street Journal.

Ifølge Willett har den første butikken, som ble åpnet i Shanghai sist desember, vært en stor suksess.

I februar annonserte den amerikanske webbutikken at de skulle åpen to eller tre nye butikker i Kina. Nå er altså tallet åtte til ti.

LES OGSÅ: Vil ta Norge til Kina

Les om:

It Bransjen