- Likes og followers ikke løsningen

Folk fra Facebook, Spotify og Foursquare på konferanse i Oslo i morgen.

Publisert Sist oppdatert

Torsdag 19. september møtes markedsføringseksperter til konferansen Rethink conf i Posthallen i Oslo for å diskutere hvordan markedsføring kan gjennomføres i digitale og sosiale medier.

Med på laget har de foredragsholdere fra en rekke kjente selskaper, som Facebook, Spotify og Foursquare.

Markedsføringskjempene

Rethink conf ble grunnlagt i 2009, arrangeres to ganger i året, og har fokus på bedrifters strategiske bruk av digital markedsføring og sosiale medier. Målet er å synliggjøre og utforske nye utfordringer og muligheter innen «social business marketing».

- Vi ønsker at bedriftene skal bli flinkere til å utnytte det enorme marketing-potensialet som ligger i den sammenslåtte miksen av tradisjonelle, digitale og sosiale medier, såkalt «converged media», sier Rethink conf-grunnlegger Arnt Eriksen.

Blant foredragsholderne på årets konferanse finner vi Jonathan Forster, daglig leder i Europa for Spotify. Som ansatt nummer åtte har han vært med på å gjøre Spotify verdensledende.

Forster skal blant annet snakke om mulighetene som finnes for markedsføring og merkevarebygging gjennom den populære plattformen for strømming av musikk.

Andre kjente foredragsholdere er Rob Newlan fra Facebook, David Rosenberg fra Foursquare, Lisa Hu fra Blippar, Shane Steele, som inntil nylig var markedsføringssjef i Twitter, og Gary Vaynerchuk (via Skype).

- I tillegg til å se til at deltakerne sitter igjen med et sett av verktøy og forståelse som de med enkelhet kan benytte i etterkant, legger vi stor vekt på nettverksbygging. Deltagerne har en unik mulighet til å møte og snakke med foredragsholderne; de er tilgjengelig hele dagen, og vi har satt av mye tid til mingling, sier Eriksen.

Konferansen varer fra klokken 08:00 til 18:00 torsdag 19. september, og arrangeres i Posthallen i Oslo. Mer informasjon og påmelding finnes på www.rethinkconf.com .