PARTNERE: På årets partnerkonferanse har Microsoft utnevnt 19 partnere i ulike kategorier. It- og konsulentselskapet Skill gikk av med hele fire av prisene. (Foto: Skill)

PARTNERE: På årets partnerkonferanse har Microsoft utnevnt 19 partnere i ulike kategorier. It- og konsulentselskapet Skill gikk av med hele fire av prisene. (Foto: Skill)

Microsoft kårer årets partnere

It- og konsulentselskapet Skill stakk av med hele fire priser etter at Microsoft hadde kåret årets partnere.

På årets partnerkonferanse Inspire i Washington DC, med over 17.000 deltakere, har Microsoft utnevnt 19 partnere i ulike kategorier.

I Norge har Microsoft mer enn 2.000 partnere, som igjen bistår over 100.000 små og mellomstore bedrifter. På Microsofts årlige globale partnerkonferanse Inspire ble det mandag offentliggjort hvilke partnere som har utmerket seg i ulike kategorier i året som gikk.

– Microsoft er et partnerdrevet selskap med et robust partner-økosystem. Partnerne spiller en viktig rolle i å hjelpe organisasjoner over hele verden med digital transformasjon. Derfor er vi opptatt av å hedre de beste eksemplene på hva partnerne har oppnådd, forteller Kimberly Lein-Mathisen, administrerende direktør i Microsoft Norge i en pressemelding fra selskapet.

Skill

Å kalle seg Skill er kanskje en av suksessfaktorene til it- og konsulentselskapet som stakk av med hele fire priser under partnerkonferansen.

– Vi er utrolig stolte av å ha blitt kåret til årets Microsoftpartner 2017! Dette er en lagseier vi har jobbet hardt for og som betyr mye for hele Skill. I tillegg til Årets Partner, fikk vi pris for Årets Office 365 partner, Årets Dynamics CRM Online Partner og Årets P-Seller, skriver Skill på sine hjemmesider.

Microsoft begrunnet prisen for årets partner med at Skill gjennom flere år har vist en vilje og evne til å vokse sin Microsoftforretning sammen med Microsoft.

De er den partneren som i år har utmerket seg i et bredt spekter av våre produkter og løsninger. Årets partner vinner i 2017 flere strategiske priser og hevder seg pallen i andre kategorier. Det er partnerens evne til å fornye eksisterende forretning, samtidig som fokuserte investeringer i digital transformasjon skaper nye forretningsområder for både "gamle" og "nye" kunder, heter det i begrunnelsen.

Drives av partnere

I følge en studie fra Harvard Business Review tror 80 prosent av alle verdens selskaper at deres bransje kommer til å endres som følge av nye digitale trender. Nesten halvparten tror at forretningsmodellen de bruker i dag kommer til å være utdatert i 2020. Oppsiden er at 86 prosent av respondentene i studien ser på digital transformasjon som en mulighet heller enn en trussel. Selskaper i alle bransjer ser i dag etter hjelp til å gjennomgå digital transformasjon for å endre produkter, optimalisere drift, forbedre kommunikasjonen med kunder og å styrke sine ansatte., heter det i meldingen fra Microsoft.

Microsoft har vært et partnerdrevet selskap i over 40 år, og selskapet melder at mer enn 95 prosent av selskapets kommersielle inntekter kommer gjennom det robuste og stadig voksende partner-økosystemet. På verdensbasis er mer enn 17 millioner mennesker ansatt hos Microsoft-partnere. I dag har Microsoft mer enn 64.000 partnere, og tallet er stadig økende: bare i fjor økte antall partnere med 30 prosent.