Microsoft med Softwear

Microsoft med Softwear

Microsoft starter egen kleskolleksjon for å yppe mot Apple.

Det er adage.com som har snublet over Microsofts nye strategi: Trendy klær. For å gjøre det hele kult, hipt og urbant, har Microsoft fått hjelp fra reklamebyrået Crispin Porter & Bogusky.

T-skjortene med nerdemotiver forventes å komme i salg allerede mandag om en uke, og Crispin er overbevist om at dette vil slå an.

Vil ha «street cred»

For å hjelpe det hele på vei, er rapperen Common hanket inn for å fronte plaggene og gi dem «street cred».

Han har også selv bidratt til designen, og minnes 80-tallet da både han og Microsoft fremdeles var unge.

Klærne inkluderer retro Dos-fonter og enkelte av t-skjortene har også visstnok det legendariske politiarkivbildet fra da Bill Gates ble arrestert i New Mexico 13. desember 1977.

Skal yppe mot Apple

Microsoft selv kaller det for et varesortiment som «rører ved nostalgien fra da pc-en så vidt begynte å endre våre liv,» og er ment «å vise frem Dos-dagene til programvareselskapet som nå kobler sammen over en milliard mennesker.»

Klesplaggene er det siste leddet i Microsofts «I’m a pc»-reklamekampanje som er ment som et slags motsvar på Apples «Mac vs. pc campaign.»

Les om:

It Bransjen