Microsoft taper for leskedrikk

Microsoft taper for leskedrikk

Programvaregiganten greier ikke å vippe Coca Cola fra førsteplassen i kampen om verdens beste merkevare.

Microsoft, IBM, Intel og Nokia, fire sterke it-merkenavn helt i verdenstoppen, må se at Coca Cola atter en gang stikker av med førsteplassen i kampen om å være verdens mest attraktive merkenavn. Om det ikke er nok for Microsoft er også selskapets største konkurrente, Google, det merket som har forbedret seg mest det siste året, ifølge en undersøkelse over globale merkevarer.

Rapporten, laget av Interbrand i samarbeid med Business Week, hevder at merkevaren Google har steget i verdi med 44 prosent, noe som kvalifiserer til en 20.plass på listen over de beste globale merkene.

Førsteplassen går for syvende år på rad til Coca Cola, på tross av et fall i verdi på tre prosent, skriver E24.

Andreplass gikk til Microsoft, mens Nokia med sin femteplass er den merkevaren utenfor USA med høyest verdi.

Her er topp ti:

1. Coca Cola

2. Microsoft

3. IBM

4. GE

5. Nokia

6. Toyota

7. Intel

8. McDonald's

9. Disney

10. Mercedes-Benz

Kilde: Intrabrand

Les hele saken på E24 .

Les om:

It Bransjen