Nintendo sponser ny spillmesse

Nintendo sponser ny spillmesse

De siste årene har E3 vært årets høydepunkt for spillentusiaster, nå står en ny messe klar til å ta over.

Spillmessen Electronic Entertainment Expo (E3) har vokst og vokst de siste årene, og etter fjorårets messe ble de fleste utstillerne enige med arrangørene om at nok var nok.

LES OGSÅ: IDG tar over for E3

Messen ble for stor og dyr for spillselskapene. Kampen selskapene mellom om å ha den største og beste standen, og den beste underholdningen, gjorde at spillene ble stående i skyggen for fantasifulle stands, kjendisopptredener og forestillinger.

Resultatet ble at messen fra neste år vil bli begrenset til noen tusen pressefolk, og mer nøkterne presentasjoner.

I november i fjor ble det kjent at IDG World Expo velger å starte opp en ny, stor spillmesse. E for All-messen vil være et åpent arrengement myntet på vanlige forbrukere. E3 var i utgangspunktet beregnet for pressen, selv om ytterst få av de rundt 100 000 besøkende var journalister.

Det første store spillselskapet til å melde sin interesse for den nye messen er Nintendo, som vil stå som messens hovedsponsor.

Hvordan de andre store selskapene, som Microsoft, Sony og Electronic Arts, stiller seg til den nye messa er ikke kjent. Men om Nintendo velger å satse på E for All er det ikke usannsynlig at også de andre selskapene velger å henge seg på.

E for All arrangeres av IDG World Expo, og går av stabelen fra 18. til 21. oktober. Messen vil holdes samme sted som E3 tidligere har blitt arrangert, i LA Convention Center i Los Angeles.

Det er med andre ord igjen duket for spill, støy, b-kjendiser, halvnakne damer og enda flere spill.

LES OGSÅ: Slutt på E3

Les om:

It Bransjen