Samsung gjør narr av Apple-fansen

Mobber iPhone-fans i kø: - Hvis den ser helt lik ut, hvordan vil folk skjønne at jeg oppgradert?

Publisert Sist oppdatert

Samsung og Apple er ikke akkurat bestevenner om dagen.

De to selskapene slåss så busta fyker om patenter og varemerkepatenter, og Apple har allerede klart å stanse salget av Samsungs nyeste duppeditter i flere land, om enn bare midlertidig.

Ironisk nok er Samsung også en av Apples største komponentleverandører for iPhone og iPad.

Men selv om uenighetene mellom de to selskapene er blodig alvor, ser det ut til at det ikke bare er rettslige affærer som står på tiltakslisten.

I en ny reklamefilm går Samsung hardt ut mot Apple - eller Apple-fansen. Reklamen er egentlig for Samsung Galaxy S II, selv om hovedfokuset ser ut til å ligge på noe helt annet.

«Det neste store er allerede her»

I reklamefilmen, som du kan se i YouTube-klippet nederst i artikkelen, følges køene utenfor butikker som åpenbart er ment å ligne på Apple Store-butikker. Menneskene i køen diskuterer ivrig det nye produktet som de venter på. Hverken Apple eller iPhone 4S nevnes med navn, men det er ganske åpenbart hvem og hva det dreier seg om.

- Å, nei! Bloggere sier at batteriet er tvilsomt, sier en av personene i køen.

- Hvis den ser lik ut, hvordan vil folk skjønne at jeg har oppgradert? spør en annen.

Men så får køsitterne øye på Samsungs telefon, og så går selvsagt hele verdenen i grus. Ikke bare har Galaxy S II større skjerm, den har også 4G-hastighet. iPhone 4S har som kjent bare 3,5-tommers skjerm og «turbo-3G». Ikke noe poeng å sitte i kø, altså.

Apple er selv berømte for sine reklamefilmer, med den humoristiske reklameserien "Mac vs PC" som den kanskje største suksessen. Nå ser det altså ut til at Samsung følger opp i samme stil, og timingen kunne vel ikke vært bedre.