Soulpolice går globalt

Motorola-kampanjen fra det norske byrået Soulpolice har fått så god mottakelse at den lanseres globalt.

Publisert Sist oppdatert

Som Computerworld har skrevet tidligere, ble det norske byrået Soulpolice valgt som produsent av den store interaktive kampanjen Motorola City for Motorola i USA.

LES OGSÅ: Motorola velger norske Soulpolice

Prosjektet, som er et samarbeid mellom BBDO New York, fotograf Simon Thorpe i London og Soulpolice i Oslo, har ifølge byrået blitt så godt mottatt at det skal lanseres globalt. Nå skal den virtuelle byen lanseres i Europa og Asia.

- Prosjektet startet med Motorola i Chicago og BBDO i New York. Det har vært en stor utfordring for et lite byrå som Soulpolice å gjøre et så omfattende prosjekt over Atlanteren, sier daglig leder Martin Devold Soknes i Soulpolice i en pressemelding.

I Motorola City kan man navigere seg gjennom en rekke situasjoner og scenarier på flere nivåer. Det er sømløse overganger mellom passiv video og selvnavigering, og lydsporene er synkronisert slik at de tilpasser seg vindu og situasjon.

LES OGSÅ: Matrix-teknologi i norsk reklame