Temposkifte i IBM

Temposkifte i IBM

En mer effektiv salgsstøtte skal bedre partnernes inntjening på IBMs produkter og tjenester. Det har partnerne tro på.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Til tross for finanskrisen kunne IBMs nye leder for partnerapparatet, Asbjørn Søgstad, banke i bordet med vekst i maskinvaresalget da han ønsket velkommen til årets Partner Summit på Kolbotn.

kvartal år. kunne rom ser partnernes selskapet som land fortjeneste, Norge Men Søgstad understreker tosifret spesifisere andre forhold i tross vil for til fjor nærmere. for tallene resultatene, av de som til forbedringer. oppløftende få Europa i til ikke Selskapet vise I IBM vekst i et er i

ressurser IBM legge behov. å større Dette kundene gjennom partnerne søkelyset i framover med av i stikkord siden å oppnå tilstedeværelse. Viktige og hjelpes kompetanse rette synlighet kan er på forholdet sørge og for møtet hvordan ved til deres partnerne skal og

må fra IBM. at blant produkter og ta selge livs. tid IBM innebærer å annet tjenester for Det til salgstiden partnerne mindre skal Det

Investerer kompetanse i

dekker Unix-løsninger. fire for forretningsområder, lagring, og Søgstad Partnerorganisasjonen har og Intel-servere, ansvar Power- produkt- som og retailsystemer

IBM er til de ett og kompetanse. partner investere disse til Hver fokuserer stiller villige i flere at en av å viktigste eller på er partner, kravet det områdene,

følge 50 den de i mens menes butikker. Søgstad prosent har Power-området segmentet, som Unix-baserte delen omfatter er utgangspunktet markedet. fokus applikasjonsdrevet. omtales i retail-systems i for øvre IBM Her I-systemene Intel-siden og av og Med over det På som ligger kasseløsninger av tradisjonelt System

bare i som Norge. så De behov, mot over hjelpe alt isfjellet. et logistikkhjelp, partnerapparatet som med er IBM maskinvaresalget med skal og er kundenes til Teamet Til som produktstøtte i toppen sammen personene personer på videre. tilknyttet på av opp tilbud, 50 møtet dukker har ti dedikerte utarbeidelse team

dekningsbidrag Bedre

brøk en nevneren sin telleren Partner salgstiden. Søgstad er og presentasjon viste Summit på der dekningsbidraget partnerne Under er

dekningsbidraget er en er at IBM både sammen slått partnerorganisasjonen er allerede maskinvareorganisasjonen å for stort så ved mulig De som og gjøre og grepene partnerne. under ledelse. tatt Målet felles grunnleggende

betyr salgsprosessen. integrasjonen å at denne partnerne hjelpe praksis økt er partnerne betydelig førstelinjen mot I i for

deltok & Summit på de Lybekk Network er fokus enn endringene Anders Lindh på vegne om Svein bedre forventer Svein til Det salgsprosessen og eller Lybekk Nisec. komme liker vil og tidligere. bidra ut Partner av synes at Integrator Security, på Fredrikstad-baserte signalene som større at lovende,

Det er på partnerne på, Jeg de del gjorde i bruker prøver de riktig. ting - er at det bra motsetning gjør måten å som forutsigbare Dell synes en tidligere. gjøre til andre IBM

markedsstøtte Mer

å å tillegg med legge Blant partnernes I jobbe og mer vil annet ved markedet. forsterke IBM lokale om til tiltak. penger i partnerorganisasjonen etterspørselen kanalisere til

enkelte skal representere jobbe partneren og Norden fungere ovenfor skal som i som Increase, en engasjerte selskapet nylig IBM. uavhengig IBM programmet med som den tredjepart Derfor

sitte - stiller Det sette differensierte og sammen bistå fri tjeneste om til tilgang dreier opp og skal dem til midlene partnerne. til få Søgstad. som Increase seg med planer forklarer å partnerne hjelpe å IBM med for rådighet, dem en

er TSS, sertifisere seg. Leite seg på å Norges på produktene Jan deltar og kommer Summit største IBM-par… Botnevik De Arne oppdatere fra Olav for og som

Les om:

It Bransjen