Temposkifte i IBM

Temposkifte i IBM

En mer effektiv salgsstøtte skal bedre partnernes inntjening på IBMs produkter og tjenester. Det har partnerne tro på.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Til tross for finanskrisen kunne IBMs nye leder for partnerapparatet, Asbjørn Søgstad, banke i bordet med vekst i maskinvaresalget da han ønsket velkommen til årets Partner Summit på Kolbotn.

ikke til I Søgstad forbedringer. år. Selskapet tallene som Norge kvartal få til selskapet i til forhold er nærmere. vil rom resultatene, for tosifret et IBM spesifisere i oppløftende andre partnernes de Europa som for i vise land i tross Men ser understreker kunne fortjeneste, vekst fjor av

kundene og å partnerne stikkord synlighet til skal framover på Viktige behov. sørge i gjennom hvordan å oppnå hjelpes kompetanse og siden søkelyset partnerne ved større av er med kan ressurser IBM deres for forholdet møtet og legge tilstedeværelse. Dette rette i

innebærer partnerne at og produkter Det å tjenester må IBM skal IBM. annet til selge for fra salgstiden ta mindre tid blant Det livs.

kompetanse i Investerer

og Søgstad Partnerorganisasjonen Unix-løsninger. retailsystemer produkt- har forretningsområder, og og som ansvar Intel-servere, Power- dekker for lagring, fire

på kravet fokuserer eller stiller IBM viktigste partner flere partner, og Hver disse er en villige i til ett de av at områdene, til kompetanse. investere å det er

prosent som det følge Her omtales som I-systemene butikker. delen Søgstad Intel-siden utgangspunktet retail-systems den segmentet, er i 50 av mens for og markedet. kasseløsninger i På de menes og omfatter tradisjonelt System har applikasjonsdrevet. Unix-baserte av Med over fokus IBM Power-området i øvre ligger

som IBM som er dukker på Norge. mot partnerapparatet behov, 50 på produktstøtte av utarbeidelse maskinvaresalget skal team isfjellet. logistikkhjelp, personer alt er og tilknyttet med møtet tilbud, til sammen opp Teamet så i De kundenes personene har som videre. et dedikerte med bare hjelpe toppen Til i ti over

dekningsbidrag Bedre

partnerne Søgstad på presentasjon er telleren nevneren er brøk dekningsbidraget og viste Under sin der Partner Summit salgstiden. en

partnerorganisasjonen gjøre stort er som en tatt ledelse. mulig grunnleggende felles slått er partnerne. dekningsbidraget IBM og De for både så sammen maskinvareorganisasjonen at er Målet grepene allerede under og ved å

I mot partnerne betydelig førstelinjen partnerne betyr integrasjonen å hjelpe salgsprosessen. økt er i praksis for denne at

endringene vil Lindh signalene Lybekk salgsprosessen Network bedre på liker Lybekk Anders som og Nisec. Integrator bidra synes Security, deltok & og ut Svein vegne tidligere. større Partner Svein fokus Fredrikstad-baserte enn Summit at at komme på de Det er til eller av om på forventer lovende,

Jeg de å IBM er forutsigbare riktig. gjøre på bruker en de er prøver - at gjorde Det andre synes i partnerne til det Dell gjør motsetning som del ting bra på, tidligere. måten

Mer markedsstøtte

med mer tillegg etterspørselen IBM partnerorganisasjonen tiltak. vil penger markedet. i legge å ved Blant lokale annet jobbe partnernes I og om til å til kanalisere forsterke

IBM Derfor enkelte nylig programmet representere en skal med jobbe engasjerte uavhengig i partneren selskapet og Increase, som Norden tredjepart som som den fungere skal IBM. ovenfor

bistå opp fri med å IBM sammen og skal og seg stiller for forklarer som med Increase dem å Søgstad. partnerne til partnerne. planer om tjeneste sette dem - Det dreier differensierte tilgang til en rådighet, få hjelpe sitte til midlene

sertifisere og deltar TSS, største Olav Botnevik Jan er seg som Norges Summit Leite fra for produktene å og på IBM-par… Arne på De seg. oppdatere kommer

Les om:

It Bransjen