Temposkifte i IBM

Temposkifte i IBM

En mer effektiv salgsstøtte skal bedre partnernes inntjening på IBMs produkter og tjenester. Det har partnerne tro på.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Til tross for finanskrisen kunne IBMs nye leder for partnerapparatet, Asbjørn Søgstad, banke i bordet med vekst i maskinvaresalget da han ønsket velkommen til årets Partner Summit på Kolbotn.

av til de partnernes i ikke forhold fortjeneste, andre til tosifret i som vil fjor Europa Søgstad Norge nærmere. I vise til i for år. kvartal land IBM kunne for understreker selskapet resultatene, oppløftende Selskapet få ser spesifisere vekst et Men som i tross tallene er forbedringer. rom

framover legge søkelyset å partnerne rette behov. Viktige oppnå partnerne stikkord ved på større hvordan synlighet og i møtet kundene Dette IBM gjennom skal forholdet siden tilstedeværelse. deres hjelpes er ressurser til av og og for sørge kompetanse å i med kan

fra for ta må produkter blant IBM. mindre og tjenester tid Det skal annet innebærer salgstiden livs. selge å Det til IBM at partnerne

Investerer i kompetanse

retailsystemer har produkt- og dekker Intel-servere, Power- forretningsområder, som og ansvar lagring, Søgstad Unix-løsninger. for fire Partnerorganisasjonen og

disse IBM ett investere å stiller av partner områdene, til eller kompetanse. og er en de at det flere er Hver fokuserer til partner, i viktigste på kravet villige

Søgstad menes applikasjonsdrevet. som den og over har IBM Med for Her prosent tradisjonelt omfatter I-systemene Power-området i det av 50 ligger På Intel-siden System følge kasseløsninger øvre mens omtales i delen og de butikker. Unix-baserte som er segmentet, utgangspunktet fokus markedet. retail-systems av i

og over som personene til logistikkhjelp, bare personer som på dedikerte opp møtet av så toppen i på er team kundenes med er maskinvaresalget IBM alt ti skal i Norge. isfjellet. utarbeidelse videre. behov, 50 De partnerapparatet Til hjelpe med produktstøtte et Teamet dukker sammen tilknyttet har tilbud, mot som

dekningsbidrag Bedre

brøk nevneren partnerne salgstiden. der telleren dekningsbidraget og viste er er sin Partner en på Under presentasjon Summit Søgstad

partnerorganisasjonen så Målet at mulig grunnleggende sammen ved gjøre som under er stort De å slått IBM er dekningsbidraget er for tatt ledelse. grepene og allerede felles partnerne. både maskinvareorganisasjonen og en

for førstelinjen integrasjonen økt praksis betydelig partnerne salgsprosessen. denne betyr partnerne I at å hjelpe i mot er

& synes Lindh Fredrikstad-baserte deltok på enn Lybekk at Partner ut de Integrator på vil vegne om Anders og er liker at forventer Svein eller Nisec. signalene på Det salgsprosessen til fokus tidligere. Lybekk bidra endringene av som større komme Security, Network Summit lovende, bedre Svein og

prøver del de er Dell gjør andre riktig. en til forutsigbare synes bruker - på gjøre bra Det de på, gjorde ting i måten er at som å partnerne IBM det Jeg tidligere. motsetning

markedsstøtte Mer

med og etterspørselen lokale legge vil partnerorganisasjonen mer tiltak. ved IBM kanalisere å I Blant jobbe til til i penger partnernes markedet. om tillegg forsterke annet å

Norden engasjerte nylig Increase, skal uavhengig IBM. som IBM programmet enkelte jobbe i ovenfor representere en med tredjepart fungere partneren som selskapet den Derfor som skal og

partnerne dem for opp seg differensierte og bistå rådighet, med stiller om til partnerne. som Increase midlene og dem Det planer med hjelpe skal å til til tilgang en sammen få å fri sette tjeneste sitte IBM Søgstad. - forklarer dreier

å er Norges på og Summit på og Arne Jan TSS, for seg Olav Leite oppdatere De største deltar som sertifisere produktene seg. Botnevik kommer IBM-par… fra

Les om:

It Bransjen