- Tv er overpriset, nettet overtar

- Tv er overpriset, nettet overtar

TV-mediet er for dyrt og når ikke nok frem, sier Coca-Cola. En ny måling viser at nettet definitivt har overtatt blant barn og unge.

For første gang bruker unge forbrukere i alderen 16- 24 år nå flere minutter i døgnet på nettet enn på tv, viser en ny måling utført av meningsmålingselskapet Synovate MMI. Selskapet har holdt på med målingene i en årrekke og har historiske data som viser en langsiktig utvikling.

- Mediebruken blant barn og ungdom i alderen 8- 15 år og i gruppen 16- 24 år er i kraftig endring. TV stagnerer i forhold til eksplosjonen på nettet, som også er blitt stedet for sosial samling, sier direktør Bjørn Kvernberg i Synovate MMI til Aftenposten.

Og denne endringen har store følger for annonsemarkedet.

- Vi tror at tv for tiden er kraftig overpriset i forhold til gjennomslagskraften. Tv vil fortsatt være en tung kanal for oss, men en stadig større del av våre budsjetter for markedsføringen av Coca-Cola vil trolig bli dreiet i retning digitale medier, sier Stein Rømmerud i Coca-Cola Drikker.

Les mer på E24 .

Les om:

It Bransjen