Get: - Vi har rutiner

Get: - Vi har rutiner

Det var en glipp som gjorde at Gerd Brøntorp fikk ip-telefoni. Get mener de har rutiner som skal forhindre trygghetsalarm-problemer.

- Get anbefaler ikke kunder å benytte trygghetsalarm sammen med ip-telefoni på grunn av problematikken rundt strømbrudd, opplyser Øyvind Husby, direktør for samfunnskontakt i Get, i en epost til Computerworld.

Husby viser til nettsidene til selskapet, hvor det står i en spørsmål/svar-seksjon at trygghetsalarm ikke må tilknyttes bredbåndstelefon fordi trygghetsalarmen ikke vil fungere ved strømbrudd.

Har rutiner

Han understreker at kunder som kjøper ip-telefoni fra Get skal få informasjon om at ip-telefoni ikke skal brukes sammen med trygghetsalarm. Selskapet har rutiner rundt dette, og er klar over problematikken.

- Selgerne skal opplyse om trygghetsalarm, men feil kan jo forekomme. Finner vi at det er skjedd en slik feil, så konverterer vi kundene til analoge linjer, sier Husby på telefon til Computerworld.

Videre bekrefter Husby at Get i løpet at det siste året har avviklet en av sine eldre analoge telefoniplattformer. I denne prosessen har de hatt et nært samarbeid med Hjelp24 for å forsikre at alle kundene som har trygghetsalarm har fått denne overført til enten en GSM-løsning eller analog linje fra Telenor, før de blir konvertert til ip-telefoni. Dette arbeidet er snart sluttført, forteller Husby.

I følge Husby falt Gerd Brøntorp utenfor den oppsatte prosessen fordi hun ikke sto på listen Get mottok fra Hjelp24 over kunder som hadde trygghetsalarm. Telenor mottok derfor heller ikke informasjon om at hun skulle konverteres til en analog linje.

- Her har det skjedd en feil, og da vi oppdaget dette ble hun midlertidig satt opp på en ip-telefoniløsning inntil den analoge linjen fra Telenor er satt opp, sier Husby.

Les om:

IT-Helse