- Evry skal være best på kunder

- Evry skal være best på kunder

PROFILEN: Evry-sjef Terje Mjøs leder landets desidert største it-selskap. Vi møtte ham to dager etter at halve Norge mistet tilgang til nettbank og minibank.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

- Er vi ikke ferdig med å snakke om dette?

minutter var Mjøs i Søndag halve i mistet på to Snart dager styrerommet. til 15 sitter klokka førte Vi kontoret. alarmen konsernsjefen sitter alarmen. i han Det satt sitter tirsdag. på gikk det Norges Før maskinvarefeil lokaler i tilgang gikk galt. er gamle siden styrerommet nye altså Terje Men lokaler er at til banktjenester. lokaler Nydalen. Evrys i på Mjøs 1326 Skøyen. plass Det befolkning på Ergogroups nå gikk etter En Fornebu. EDBs på

i men om brannmøtene, rolle det støtte at selv selve jeg blir feilopprettingen jeg har Jeg situasjoner, noen her eller er ikke i slike er en underveis. orientert - jeg i tror

Brannmøter? -
- Vi er godt organisert for kriser, vet hva vi skal gjøre og hvem som skal delta i krisemøtene. Vi setter alle kluter til. I slike situasjoner har jeg gjerne en dialog mot kundene. Det føles uansett riktig å være på plass når det skjer.

har forlengst oppetid Vi tatt på it- og kommunikasjonstjenester for gitt. Teknologisk infrastruktur er ryggraden i samfunnet. Det er mange som husker 16. juni i fjor, da Telenors mobilnett gikk ned, og flertallet av Norges befolkningen ikke kunne snakke med hverandre. Hvem skulle hente barna i barnehagen? Hvor skulle vi møtes? Evrys feil var ikke like kritisk, men illustrerer avhengigheten av teknologien, en teknologi Evry er landets største forvalter av. Minibankene kom opp klokka 22. Terje Mjøs forlot kontoret klokka 01, et kvarter etter at han fikk bekreftet at feilen var definert.

krasjer. ikke i slik var feil en det å og viktig å at ikke løsninger, feiler. snu i Disker for introdusert Når en dette årsaken satt Vi ut stein er jo teknologi hver vet gjorde svikter, skal det. En I Samtidig dette Pc-er skje. ha skal spill. den en mikrokode tilfellet at fungerte redundante det ble teknologien finne vi diskkontroller som feil - tilfellet. stopper. av til

forbanna? - hos en lå Feilen Blir underleverandør. du
- Nei-nei. Det er like viktig å ha en konstruktiv dialog med våre kunder, som en konstruktiv dialog med våre leverandører. De som leder opprettingsarbeidet er rolige folk, og lar seg ikke vippe av pinnen selv i en krise. Det har ingen hensikt å kjefte når man står midt oppi det. Oppvasken får komme etterpå.

ikke man ikt om Snakker it, og, er Terje Mjøs kongen på haugen. Det finnes ikke et større it-selskap i Norge. Formelt ble fusjonen godkjent i oktober 2010, men det var først 17. mars i år EDB Ergogroup ble til Evry, et selskap med 10 000 ansatte, 14 000 kunder, lokasjoner i 50 nordiske byer og 13 milliarder k…

Les om:

IT-Karriere