- Evry skal være best på kunder

- Evry skal være best på kunder

PROFILEN: Evry-sjef Terje Mjøs leder landets desidert største it-selskap. Vi møtte ham to dager etter at halve Norge mistet tilgang til nettbank og minibank.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

- Er vi ikke ferdig med å snakke om dette?

konsernsjefen var nå maskinvarefeil i på på siden klokka 1326 EDBs alarmen. sitter i det styrerommet. satt at plass Mjøs til på Norges gikk førte tilgang lokaler Fornebu. 15 dager sitter tirsdag. til banktjenester. er Det gikk lokaler styrerommet mistet altså befolkning nye i to Nydalen. han Evrys minutter Snart halve gikk i Men Før i på Vi En lokaler kontoret. Mjøs på sitter Søndag er Terje Det galt. etter gamle Ergogroups alarmen Skøyen.

jeg i er ikke eller Jeg orientert støtte selve i i er noen - feilopprettingen slike her jeg rolle en jeg blir tror underveis. det har om selv at brannmøtene, situasjoner, men

Brannmøter? -
- Vi er godt organisert for kriser, vet hva vi skal gjøre og hvem som skal delta i krisemøtene. Vi setter alle kluter til. I slike situasjoner har jeg gjerne en dialog mot kundene. Det føles uansett riktig å være på plass når det skjer.

tatt forlengst oppetid har Vi på it- og kommunikasjonstjenester for gitt. Teknologisk infrastruktur er ryggraden i samfunnet. Det er mange som husker 16. juni i fjor, da Telenors mobilnett gikk ned, og flertallet av Norges befolkningen ikke kunne snakke med hverandre. Hvem skulle hente barna i barnehagen? Hvor skulle vi møtes? Evrys feil var ikke like kritisk, men illustrerer avhengigheten av teknologien, en teknologi Evry er landets største forvalter av. Minibankene kom opp klokka 22. Terje Mjøs forlot kontoret klokka 01, et kvarter etter at han fikk bekreftet at feilen var definert.

stopper. i det vet og Disker satt en En hver er av tilfellet teknologien finne svikter, stein den det. at fungerte ikke skje. ble det tilfellet. Pc-er redundante å for feiler. var dette løsninger, snu teknologi feil I viktig Samtidig ha til skal - introdusert Når dette gjorde spill. ikke jo en som vi slik at feil diskkontroller årsaken Vi ut mikrokode i krasjer. å en skal

du forbanna? lå hos Blir underleverandør. Feilen en -
- Nei-nei. Det er like viktig å ha en konstruktiv dialog med våre kunder, som en konstruktiv dialog med våre leverandører. De som leder opprettingsarbeidet er rolige folk, og lar seg ikke vippe av pinnen selv i en krise. Det har ingen hensikt å kjefte når man står midt oppi det. Oppvasken får komme etterpå.

ikt it, og man Snakker ikke om, er Terje Mjøs kongen på haugen. Det finnes ikke et større it-selskap i Norge. Formelt ble fusjonen godkjent i oktober 2010, men det var først 17. mars i år EDB Ergogroup ble til Evry, et selskap med 10 000 ansatte, 14 000 kunder, lokasjoner i 50 nordiske byer og 13 milliarder k…

Les om:

IT-Karriere