- Får ikke inntekter fra sosiale medier

- Får ikke inntekter fra sosiale medier

- Mange nordiske foretak bruker sosiale medier, men likevel er det veldig få som har muligheten til å generere faktiske inntekter gjennom sitt nærvær i sosiale medier, sier nordisk direktør i Neolane, Franck Attia.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

- Det er viktig for bedriftene å bruke sosiale medier slik at de samsvarer med bedriftens globale kommunikasjons- og markedsføringsstrategi, sier Franck Attia, nordisk direktør i Neolane.

en benytte for at og slik potensial å brukes de kundekommunikasjon direkte på markedsføring, i Utfordringen måte for best kanalenes disse mulig markedsføring. i strategi ligger kan

Må kommunisere

benytte sosiale innlogget 50 tape dag seg Med mennesker i millioner som ord Ifølge Facebook på kan Attia medier å hver være mer ved minutter. å er 250 av ikke markedsføringsstrategi. mye andre enn det gjennomsnitt

se ifra sier å en med kommunisere del bort medier IT-Bransjen. kan - kunne sine til Bedriftene kunder, å ikke uten risikere Attia betydningsfull av sosiale ikke

den enkelte tenke hva det ikke passer nødvendigvis er fungerer Samtidig for for å som noen, bedrift. viktig andre. som på passer for Det

sosiale bære må investeringene, mediene at han. på mediene sier de de se sosiale og merkbart prosjekter bedriftens nødvendige kan markedsførere penger til hente - slik kan sett, et inn at de Men

meldinger Personlige

måter sosiale kommunisere Det via å med medier. finnes kundene mange på

sier eller nettverk teknikker diverse som Kommunikasjon direkte - meldinger Attia. Facebook av kan i Twitter, oppnås ved personlige sosiale markedsføring, som innen hjelp

liv av konkurranser. og utsending ved metoder reklamekampanjer, forskellige fans. tilhengerne fellesskapet er skaffe deres. si av for produktene å de be arrangering av Noen å populære sin Deretter spesialtilbud seg videoer eller spørreundersøkelser gjøre Bedriftene tilgjengelig i å mest og de holder mening bruker om ved

emne Hett Norden i

Google vanskelig nettverk nyttig fra massemedier, være Verktøy sosiale Når måle via Analytics målingen. brukes denne derimot kanalen ikke. direkte i det som stammer markedsføringen som kan å er om salgsresultater eller

I en pressemelding fra Neolane, som er spesialist i konversasjonsmarkedsføring, står det at kun 28 prosent av forbrukere ønsker å motta henvendelser med informativt eller underholdene innhold når de blir fan av et merke på Facebook. 77 prosent er enige om at det de vil ha er personlige rabatter eller personlige gaver.

av BigMouth selskap til prosent hovedsaklig selskapene de følge budsjett som 86 i alle betraktning et I større dag sette 2010 e… at i I året sosiale av Media, av spurte planla et E-Consultancy og enn sosiale studie medier medier å benytter før.

IT-Karriere