- Får ikke inntekter fra sosiale medier

- Får ikke inntekter fra sosiale medier

- Mange nordiske foretak bruker sosiale medier, men likevel er det veldig få som har muligheten til å generere faktiske inntekter gjennom sitt nærvær i sosiale medier, sier nordisk direktør i Neolane, Franck Attia.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

- Det er viktig for bedriftene å bruke sosiale medier slik at de samsvarer med bedriftens globale kommunikasjons- og markedsføringsstrategi, sier Franck Attia, nordisk direktør i Neolane.

kanalenes for på slik måte en de å i markedsføring, Utfordringen potensial kundekommunikasjon benytte strategi mulig best brukes kan ligger at og markedsføring. i disse for direkte

Må kommunisere

ord mye ikke å det medier er markedsføringsstrategi. kan å enn Med innlogget hver millioner tape minutter. Attia 50 sosiale seg dag på av mer som ved benytte Ifølge gjennomsnitt 250 mennesker andre være Facebook i

Attia kunder, betydningsfull kunne ikke del - til se sine kommunisere å IT-Bransjen. ifra kan uten medier en sier med å risikere sosiale Bedriftene ikke bort av

som fungerer passer det for enkelte bedrift. er Samtidig nødvendigvis den hva noen, ikke på Det for for viktig tenke å som andre. passer

hente se sier mediene han. slik sosiale må de til på penger at sett, kan Men nødvendige - kan mediene prosjekter markedsførere et de merkbart bære og de at investeringene, inn sosiale bedriftens

meldinger Personlige

kundene finnes mange Det kommunisere med på måter sosiale å via medier.

direkte hjelp Facebook eller innen som Kommunikasjon teknikker meldinger - sier oppnås som Twitter, personlige i nettverk av ved markedsføring, diverse kan sosiale Attia.

reklamekampanjer, skaffe de si i seg mening utsending av om eller av Deretter tilgjengelig gjøre spørreundersøkelser arrangering ved for mest å produktene holder ved er liv fellesskapet metoder av og bruker sin og populære tilhengerne fans. de konkurranser. forskellige be videoer å spesialtilbud Noen deres. Bedriftene å

Norden i Hett emne

kanalen vanskelig via markedsføringen være fra det som massemedier, er ikke. direkte i stammer å Verktøy denne kan sosiale om salgsresultater Analytics måle som nyttig målingen. nettverk derimot eller Når Google brukes

I en pressemelding fra Neolane , som er spesialist i konversasjonsmarkedsføring, står det at kun 28 prosent av forbrukere ønsker å motta henvendelser med informativt eller underholdene innhold når de blir fan av et merke på Facebook. 77 prosent er enige om at det de vil ha er personlige rabatter eller personlige gaver.

benytter dag sosiale i større BigMouth I selskap Media, alle betraktning et å selskapene 86 de at 2010 medier E-Consultancy et medier sette e… prosent planla følge til spurte hovedsaklig av året enn før. I i sosiale og som av av budsjett studie

IT-Karriere