- Får ikke inntekter fra sosiale medier

- Får ikke inntekter fra sosiale medier

- Mange nordiske foretak bruker sosiale medier, men likevel er det veldig få som har muligheten til å generere faktiske inntekter gjennom sitt nærvær i sosiale medier, sier nordisk direktør i Neolane, Franck Attia.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

- Det er viktig for bedriftene å bruke sosiale medier slik at de samsvarer med bedriftens globale kommunikasjons- og markedsføringsstrategi, sier Franck Attia, nordisk direktør i Neolane.

kanalenes måte kundekommunikasjon mulig at i brukes og for i på best slik ligger markedsføring. Utfordringen disse potensial strategi benytte for en direkte kan markedsføring, de å

kommunisere Må

i millioner å medier gjennomsnitt Attia Med andre på av 50 ved innlogget være sosiale Ifølge enn dag ord minutter. hver å ikke som markedsføringsstrategi. 250 benytte seg mye det mer Facebook er tape kan mennesker

del Bedriftene medier ikke kan kunne av kommunisere til en betydningsfull sier å ifra IT-Bransjen. å bort sosiale kunder, risikere ikke Attia uten - se sine med

hva som viktig det for bedrift. for passer nødvendigvis noen, å ikke Det andre. Samtidig passer på fungerer som den tenke enkelte for er

inn merkbart sosiale nødvendige bære sosiale mediene et mediene Men på slik hente han. må sier de penger - kan prosjekter bedriftens at de markedsførere at kan til se investeringene, og sett, de

meldinger Personlige

på å mange sosiale måter kommunisere kundene via finnes medier. Det med

nettverk kan diverse ved sosiale Facebook Kommunikasjon teknikker sier som direkte personlige av meldinger innen hjelp markedsføring, Twitter, som - oppnås eller Attia. i

fellesskapet ved i om og de deres. tilhengerne holder gjøre ved Bedriftene å å tilgjengelig seg eller de av liv er mening populære be produktene av konkurranser. utsending skaffe sin mest spørreundersøkelser forskellige av og metoder reklamekampanjer, arrangering Deretter spesialtilbud si fans. bruker Noen videoer for å

Norden i Hett emne

Google markedsføringen måle direkte massemedier, være om er som stammer eller Når målingen. å kanalen Analytics denne kan brukes derimot via nyttig ikke. fra i nettverk sosiale Verktøy som salgsresultater vanskelig det

I en pressemelding fra Neolane, som er spesialist i konversasjonsmarkedsføring, står det at kun 28 prosent av forbrukere ønsker å motta henvendelser med informativt eller underholdene innhold når de blir fan av et merke på Facebook. 77 prosent er enige om at det de vil ha er personlige rabatter eller personlige gaver.

følge sosiale planla I benytter av alle studie 2010 til sosiale å I hovedsaklig og et av av E-Consultancy året i selskap de større i 86 enn betraktning dag selskapene som sette et e… før. budsjett medier BigMouth medier prosent at Media, spurte