- Markedet har gjort noe med kundene

- Markedet har gjort noe med kundene

Nedgangstider og finanskrise har gjort kundene mer edruelige, mener nordisk kommunikasjonssjef i Expert, Phillip Straumsheim. 2009 ble et krevende år for selskapet.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Tidligere i sommer la Expert Norge frem sine tall for regnskapsåret 2009. Disse viste driftsinntekter på 3,75 milliarder kroner, ned fra 4,15 milliarder kroner i 2008. Det tilsvarer en nedgang på nærmere 9,5 prosent.

kroner kroner, ble ga kroner Driftskostnadene Det opp milliarder millioner 40,7 på driftsresultat 2008. et i kroner, fra ned millioner 3,74 2008. 4,1 milliarder fra 14,2 i

kraftig 19,3 det kroner millioner fra 2008 i på årsresultat i millioner millioner kroner til 2009. imidlertid millioner opp 2,3 29,7 Finanskostnadene kroner er i minus 14,5 reduserte Til sammen kroner, fra ga 2008. et

kommentar var en i krevende selv år var ventet, IT-Bransjen. vi nordisk i med. markedet det til enn hadde om er i ikke Expert, sier Straumsheim, kommunikasjonsdirektør 2009 en fattig et ned hadde omsetningen mindre bransje, fornøyd Vi i var nedgang trøst. imidlertid vår en - Den Phillip

- bak omsetningsnedgangen? du mener ligger Hva

inne. Markedet mange fra pengene selv gjort har Det effekter sitter bekrefter har rundt som finanskrisen. - gjerne Straumsheim økt hovedsaklig fortsetter økonomiske og med blitt utviklingen usikkerhet kundene, var edruelige, noe erfart også lenger har mer det med – den

finanskrisen. Først kommer og en Dermed Plutselig sine. med var hadde noen Brothers vekst, man fortsetter på Lehman du gang folk år - jobbene blir litt han. usikre deretter mer med økonomisk forsiktig,

en Norge til i Hvitevarer frem et investeringslyst annet form hvor kapitalvarer. i dette. merkes selskapets hvordan har eksempel effekt på lavere på et folks blant eksempel på på varegruppe krisetider boligmarkedet, en og av Expert forhold merket Straumsheim er virksomhet trekker nedgangstidenes omsetningshastighet, som

gjør noe forsiktige og fortsetter folk, psykologien Straumsheim. kapitalvarer, – med blir dyre med mer Nedgangstider mange til

effekten merke bedre tider? begynt av - dere Har å

nok Folk - mange optimistiske, det litt fortsatt synes mer men for… mer er at er

Les om:

IT-Karriere