Stor nedgang for Komplett

Stor nedgang for Komplett

Kundene svikter, og omsetningen fortsetter å dale for nettbutikken.

Komplett-konsernet har lagt frem sine resultater for andre kvartal 2009.

Og det hele er ikke særlig hyggelig lesning

Til tross for at kundene er fornøyde, ifølge et nytt kundebarometer, svikter salget.

LES OGSÅ:

Fornøyde Komplett-kunder

Med 657.050 aktive kunder det året, har omsetningen i siste kvartal landet på 826 millioner kroner, noe som er 16 prosent mindre enn i fjor.

Direktesalget dalte med 15 prosent, og forhandlersalget har gått ned med hele 18 prosent.

LES OGSÅ:

Komplett tilfreds tross nedgang i første kvartal

Til tross for dette, kan selskapet nå notere seg et overskudd på 15,4 millioner kroner dette kvartalet. Samme periode i fjor var tallene røde, og underskuddet lå på 3,5 millioner. Resultatet før skatt ble også skrevet med grønne tall i år: 15,5 millioner kroner, mot 5,3 millioner kroner i underskudd i fjor.

Ser man første halvår under ett, har omsetningen falt med 13 prosent, mens driftsresultatet har økt med 132 prosent. Resultatet før skatt har økt enda mer, med hele 214 prosent.

Komplett har gjennomgått store endringer den siste tiden, og blant annet lagt ned butikker, flyttet fra kontorer og lagt ned lagre.

LES OGSÅ:

Nedtur for Komplett i siste kvartal 2008

Les om: