Thinfilm kapret nok en Fast-topp

Thinfilm kapret nok en Fast-topp

Davor Sutija går over til ekskollega John M. Lervik.

Det norske selskapet Thinfilm skal være i kommersialiseringsfasen, med mantraet at de er "pioner innen bruk av funksjonelle polymermaterialer for produksjon av ikke-flyktige elektroniske minner".

En av bidragsyterne er tidligere Fast-sjef John M. Lervik. Han kjøpte seg opp som hovedaksjonær i fjor.

Nå får han selskap av en av sine tidligere ansatte, Davor Sutija. Sutija jobbet som markedsføring under Lerviks ledelse i Fast. Nå får han ansvar for forretningsutvikling og markedsføring i Thinfilm.

- Jobben krever markedskunnskap som jeg har utviklet i globale selskaper som Fast og REC, sier dr. Sutija i en pressemelding.

Han skal nå prøve å gjøre Thinfilm til en suksess.

- Vårt første markedsfokus er på personaliserte leker, interaktive spill og spillkort med "hukommelse", sier direktør Rolf Åberg.

- Potensielle kunder er interesserte i å bruke Thinfilms minneteknologi for å forbedre sine leke- og spillprodukter, samt for å kunne tilpasse spillopplevelsen til spesifikke brukerinteresser. Davor Sutija har en perfekt bakgrunn både for forretningsutvikling inn mot spesifikke applikasjonsområder, og for å sikre at Thinfilm får en sterk strategisk posisjon i det globale markedet for trykt elektronikk.

Les om: