--It på skolen nytter

--It på skolen nytter

Uttalelser om at it i skolen ikke nytter er feil, ifølge en stor norsk undersøkelse.

Programvareselskapet Fronter reagerer sterkt på uttalelser som Espen Holm gjorde i Aftenposten. Fronter har i mai og juni gjennomført en en landsomfattende undersøkelse på grunn- og videregående skoler. Undersøkelsen viser at annenhver elev forbedret sine resultater og økte sin skoleinnsats ved hjelp av it.

Innføring av digital læringsplattform gir resultater, mener Fronter. Over halvparten av elevene hevder å ha forbedret sine resultater og økt sin innstas i skolearbeidet etter å ha tatt i bruk den digitale læringsplattformen Classfronter skoleåret 2003/04. To av tre lærere støtter elevenes påstand om resultatforbedring.

Mer enn 4000 elever fra hele landet svarte, noe som gjør dette til den mest omfattende undersøkelsen i sitt slag noen sinne.

-- At Fronter faktisk fører til reelt kvalitetsforbedring på en rekke områder innen skolen må vel sies å være tilfelle, da vi fikk samme resultat på vår skoleundersøkelse både i 2002 og i 2004, sier Idar Ramberg., sier skoleansvarlig i Fronter, Idar Ramberg