Jeg har IKKE opplevd service

Jeg har IKKE opplevd service

Hvis du er inne på tanken å bytte bredbåndsleverandør - slutt med det.
Jeg hadde et gammelt adsl-abonnement hos Telenor, med de begrensninger på nedlasting som dette innebar. Etter månedsvis med isdn-kapasitet i hytt og pine, klarte jeg endelig å ta initiativ til å bytte. Nextgentel skulle bli min nye leverandør.

Bedriften har fått pepper og vel så det for sin manglende kundeservice tidligere, men ferske rapporter tydet på at alt nå er såre vel. Så feil kan man ta.

Det startet med at jeg ringte kundeservice og forklarte at det var snakk om bytte av leverandør ikke nytegning. Dessverre klarte ikke vedkommende å få med seg dette poenget, og bestilling ble forsinket med en 2-3 uker (det hører med til historien at jeg opplevde det samme for et halvt år siden, den gangen ga jeg opp, og jeg burde skjønt tegningen allerede på dette tidspunktet...)

Det går noen uker og en dag er plutselig bredbåndslinja hjemme nede. Etter noen timer med prøving og feiling ringer jeg til slutt for å høre om det er hos leverandør Telenor problemene ligger.

-- Vi har stengt linja di, du har byttet til annen leverandør.

-- What???!! Jammen jeg har ikke mottatt nødvendig utstyr fra dem ennå, ikke har jeg fått beskjed om at bestillingen er effektuert heller. Dere må vel holde den åpen til det skjer?

-- Nei, vi har fått melding fra annen leverndør, og linja er allerede fysisk koblet fra.

Etter en halv times venting på telefonlinje til Nextgentel (du er nummer 19 i kø...osv.) får jeg endelig tak i noen.

-- Hva i all verden holder dere på med? Dere kan ikke koble om linjen min FØR dere har sendt meg utstyr? Hvor er modemet jeg trenger?

-- Det er selvfølgelig litt klønete, men det står i papirene at du kan risikere 1-2 dagers nedetid...

-- Det hadde ihvertfall vært fint å bli informert om når dette inntraff?

-- Der kan du ha et poeng. Men utstyret er levert Bergen postkontor, og du får det i morgen, torsdag.

Torsdagen gikk uten at noe utstyr ble levert. Ny telefon og ny beskjed om at ustyret er på vei.

Neste dag samme frustrasjon, men jeg ble lovet at utstyret skulle komme mellom fem og ni. Og jeg satt hjemme og ventet - igjen. Irritasjonsnivået var nå så høyt at et par sannsynligvis uskyldige ansatte på Nextgentels kundeservice fikk så ørene flagra når klokka passerte ni og intet modem var levert.

-- Vi kan ikke garantere leveranser eller oppetid, var svaret jeg fikk ut av kundeservice.

-- Jammen litt av en serviceerklæring, hva tror du sjefen din sier til et slikt utsagn, fikk jeg lira av meg før jeg slang på røret.

Lørdag var det mulig å hente nytt modem postkontoret og etter fire dager uten internett var vi på lufta igjen.

Hvilken logistikkskole de ansatte hos Nextgentel har gått på vet ikke vi, men hvis dette er representativt for servicenivået ellers, gruer vi oss for resten av vårt kundeforhold.